شناسهٔ خبر: 35369728 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

براری مطرح کرد

سهم اقتصاد فضایی باید یک و نیم میلیارد دلار باشد

رئیس سازمان فضایی گفت: اقتصاد فضایی باید حداقل یک و نیم میلیارد دلار سهم اقتصاد را داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی در همایش ماهواره مخابراتی، نقش و توسعه آن که امروز در وزارت ارتباطات برگزار شد، گفت: بیش از ۴۰ هزار روستا و ۶۰ هزار آبادی داریم و ارتباطات دریایی نیز برای ما یک حوزه بسیار ارزشمند است که می‌توان از ماهواره مخابراتی برای آن استفاده کرد بنابراین اقتصاد فضایی باید حداقل یک و نیم میلیارد دلار سهم اقتصاد را داشته باشد.

وی افزود: در موضوع سیل بیش از ۷۰ سایت ثابت و سیار توسط شرکت‌ها ایجاد شد و امیدواریم با راهبرد عدم تصدی گری و بستر سازی برای بخش خصوصی شاهد فعالیت بیشتر این شرکت‌ها باشیم.

براری ادامه داد: تصویب پروانه ماهواره‌های اپراتور را در دستور کار قرار دادیم و این پروانه تصویب شد و اقدام اول ما در بستر سازی بخش خصوصی است، همچنین این امکان فراهم شد که صندوق توسعه ملی ۸۰ درصد وام ۸ ساله را ارائه کند.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۵ نقطه امتیاز مداری را فعال کردیم و بسترش آماده شده است در تلاشیم طی چند هفته آینده کنسرسیوم‌ها شکل بگیرد همچنین ورود باند «کی ای» به این صنعت بازار بزرگی را ایجاد می‌کند و این باند تحول بزرگی را در صنعت ایجاد می‌کند، طی ۶ سال آینده رشد ۱۰ برابری مصرف را شاهد خواهیم بود و این صنعت توسعه منظومه‌های مخابراتی را هم ایجاد می‌کند.

براری گفت: تاخیر و هزینه ۲ مشکل در این صنعت بوده که ورود باند کی‌ای این دو مشکل را برطرف می‌کند، جلساتی با شرکت‌های اپراتور منطقه‌ای داشتیم و از آنان خواستیم تنوع بیشتری در ارائه خدمات و سرویس‌ها ارائه دهند.

وی یادآور شد: کشور ما زیر ساخت خوبی دارد و در صنعت فضایی ما رتبه اول را در منطقه داریم بازار بزرگی در کشور ما وجود دارد و بزرگترین دغدغه مردم این است که در جاده‌ها هم اینترنت نسل ۳ و ۴ داشته باشند، اما این موضوع برای اپراتور‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

براری ادامه داد: امروز مهمترین دغدغه این است که راهبرد مشترک برای حضور حداکثری در این صنعت است و در سازمان فضایی، این موضوع اهمیت دارد که بازار توسعه پیدا کند و جلسات جدی را با نهاد‌ها دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان فضایی گفت: همچنین با شرکت زیرساخت هم گفتگو کردیم تا در شرایط بحرانی، یک شهر یا استان پایداری خود را حفظ کند و بک‌آپ ماهواره‌ای داشته باشند.

براری خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰۰ روستای جدید با پوشش ماهواره‌ای، مشکلاتشان برطرف شده است، امیدوارم بتوانیم با کمک دستگاه‌ها بازار بزرگ دنیا را در ایران هم توسعه دهیم.
 

نظر شما