شناسهٔ خبر: 35369687 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یادداشت روز‌؛

«پشت دیوار عمارت» ​ چه خبر

صاحب‌خبر -

   تماشاخانه سرو از دیشب به مدت ۳۰ شب میزبان عوامل و بازیگران نمایش تاریخی، ​ عاشقانه و​ مذهبی «پشت دیوار عمارت» شد.
   نمایش «پشت دیوار عمارت» به نویسندگی و کارگردانی آقای حمید ابراهیمی نمایشی از انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، با محوریت قیام انسان ساز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است که به مدت یک ماه، ساعت ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.
   آقای حمید ابراهیمی بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه عوامل این نمایش ۵۰ جلسه تمرین داشته اند گفت: نمایش «پشت دیوار عمارت» نوشته خودم است که علاوه بر ۱۸ بازیگر اصلی، ۳۲ بازیگر فرعی نیز در آن حضور دارند.
    وی این نمایش را اثری تاریخی، سیاسی و اجتماعی و عاشورایی دانست که وقایع آن در دوران رضاخان و در سال ۱۳۱۲ اتفاق می‌افتد و چالش‌های یک رابطه عاشقانه را در بستری تاریخی به نمایش می‌گذارد.
   این کارگردان ادامه داد:​ در «پشت دیوار عمارت» ماجرای طرح و توطئه‌ای برای تصاحب عمارتی است که صاحب عمارت دختری عاشق اباعبدالله الحسین (ع) است و این افراد از علاقه این دختر به امام حسین (ع) برای بالاکشیدن این ملک سوء استفاده می‌کنند.
   این بازیگر تئاتر و تلویزیون گفت: در این نمایش علاوه بر بخش‌هایی که بر حرکات بازیگران استوار است شاهد صحنه‌های کوتاهی از تعزیه هستیم، اما قصه پردازی و داستان گویی نقش پررنگ‌تری در روایت داستان دارد.
   آقای جمشید صفری بازیگر نقش احتشام السلطنه نیز درباره این نمایش گفت:​ پشت دیوار عمارت از جذابیت‌های گفتاری و شنیداری برای مخاطب برخوردار است و من دعوت می‌کنم تا این نمایش را از نزدیک ببینید.
   خانم پانته آ کیقبادی دیگر بازیگر این نمایش نیز گفت: داستان پشت دیوار عمارت از خیاط خانه‌ی من آغاز می‌شود ماجرایی که عشق به اباعبدالله الحسین (ع) همراه با تمثیل‌ها و ظرافت ها، ​ تلاش برای برپایی تعزیه را در دوران پهلوی اول نشان می‌دهد.
   وی افزود: من معتقدم پشت دیوار عمارت مانند یک مجلس عزای حسینی است که مخاطب را به اندیشه وا می‌دارد و هرکس این نمایش را ببیند دست خالی بر نمی‌گردد.
   در این نمایش عاشورائی آقایان جلیل فرجاد، جمشید صفری، پژمان کاشفی، حامد آقایی، فرزاد صبوری، علیرضا درویش نژاد، اهورا ابراهیمی، علی حیدری، محمدرضا موهبتی، آرمین احتشام زاده و خانم‌ها ماریه ماشاءاللهی، نسرین مسلمی نیا، شیوا خسرومهر، زری اماد، پانته آکیقبادی و ماندانا عصری به ایفای نقش می‌پردازند.
   ناگفته نماند دیشب در مراسم رونمایی از پوستر و آغاز اجرای نمایش «پشت دیوار عمارت»، ​آقایان شهرام کرمی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی و محسن سلیمانی فارسانی مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس حضور داشتند.
    تماشاخانه سرو در خیابان آیت الله طالقانی نرسیده به تقاطع خیابان مفتح جنب ایستگاه مترو واقع شده است.

 

نظر شما