شناسهٔ خبر: 35369656 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هزاران انگلیسی‌ شاغل بی‌خانمان هستند

لندن – ایرنا – ۲۵ درصد افراد بی‌خانمان و آنهایی که در معرض بی‌خانمانی در انگلیس قرار دارند، به صورت نیمه وقت و یا تمام وقت مشغول به‌کار هستند، اما درآمد آنان کفاف مخارج زندگی شان را نمی‌دهد.

صاحب‌خبر -

بر اساس این گزارش روز دوشنبه،  ۲۶۰ هزار خانوار انگلیسی، در کنار یک چهارم خانواده هایی که برای دریافت مسکن به شهرداری مراجعه کرده‌اند، شاغل هستند.

روزنامه گاردین با مروری بر آمار افراد مراجعه کننده به شهرداری‌های مختلف انگلیس عنوان کرد که  وضعیت در برخی مناطق به ویژه شرق انگلیس به حدی وخیم است که تقریبا نیمی از شهروندان در معرض بی خانمانی قرار دارند.

«پاولی نیت» مدیر موسسه خیریه شلتر با انتقاد از عملکرد دولت در ایجاد رفاه برای شهروندان گفت: بسیاری از افراد شاغلی که به ما مراجعه می کنند از مکان باثباتی برای زندگی برخوردار نیستند. آنها به رغم اینکه تمام روز کار می کنند اما بر اثر افزایش اجاره مسکن به پناهگاه‌های اضطراری روی آورده‌اند.

«رخسانه فیاض» شهردار منطقه «نیوهام» هم سیاست های ریاضتی دولت محافظه کار انگلیس از جمله کاهش کمک هزینه اجاره مسکن به شهروندان کم درآمد را عامل اصلی فاجعه بی خانمانی در انگلیس توصیف کرد.

بر اساس آمار رسمی منتشر شده، ۱۱۸ هزار و ۷۰۰خانوار بی خانمان و ۱۴۵هزار و ۲۰ خانواری که سال گذشته در معرض بی خانمانی قرار داشتند در شهرداری‌های انگلیس شناسایی شده اند. از این میزان ۷۱ هزار و ۲۱۰ تن در مشاغل تمام وقت مشغول به کار هستند.

موسسه انگلیسی شلتر (پناهگاه)در گزارشی که به ‌تازگی منتشر کرد آمار افراد بی‌خانمان در انگلیس را ۳۲۰ هزار نفر تخمین زده است.

بی‌خانمانی در انگلیس از دهه ۹۰ میلادی تا سال ۲۰۱۰ به طرز قابل‌توجهی کاهش یافت اما از سال ۲۰۱۰ به این‌سو هم‌زمان با به قدرت رسیدن محافظه‌کاران، رشد بی‌سابقه‌ای را باوجود وعده‌های فراوان آن‌ها برای ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت تجربه کرده است.

فروش واحدهای مسکونی شهرداری‌ها یکی راهکارهایی بود که محافظه‌کاران برای ایجاد مولدهای مالی و ساخت واحدهای کوچک و ارزان‌تر پیشنهاد کردند، اما این مساله به آواره شدن قشر آسیب پذیر و گسترش معضل بی‌خانمانی دامن زد.

در همین حال گروه ها و احزاب دست راستی در انگلیس، اصلی‌ترین عامل فقر و بی خانمانی را به آمار بالای مهاجرت نسبت داده و سه سال پیش موفق شدند تا در همه پرسی برگزیت رای مردم را به خروج از اتحادیه اروپا متمایل کنند. با این حال و به رغم کاهش قابل توجه مهاجرت به انگلیس، معضل بی خانمانی نه تنها کاهش بلکه افزایش مشهودی داشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما