شناسهٔ خبر: 35369616 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تساوی فیروزجا در مقابل نفر سوم جهان

71638

فیروزجا در مرحله سوم مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۹ مقابل حریفش به تساوی رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، امروز (دوشنبه) بازی اول از مرحله سوم رقابت های جام جهانی شطرنج برگزار شد و تنها نماینده ایران علیرضا فیروزجا با ریتنیگ بین‌المللی ۲۷۰۲  برابر دینگ لیرن از چین با ریتینگ ۲۸۱۱ به تساوی رسید. فیروزجا در نخستین بازی مرحله سوم، با مهره سفید بازی کرد. 

این شطرنج‌باز ایرانی در حرکتی حدود ۱۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه به تفکر پرداخت بعد از این تفکر دست به مهره شد. 

دینگ لیرن که بخت نخست قهرمانی جام جهانی و نفر شماره سه شطرنج جهان به حساب می‌آید با این تساوی حدود ۱.۵ واحد ریتینگ بین المللی خود را افزایش داد. همچنین ریتینگ زنده فیروزجا از ۲۷۱۰ رد شد و در مکان ۳۴ جهان ایستاد.

دیدار دوم از مرحله سوم جام جهانی شطرنج ۲۰۱۹ فردا ادامه پیدا خواهد کرد که فیروزجا در صورت برد می‌تواند به مرحله بعد صعود کند.

دهمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی در خانتی مانسیسک روسیه برگزار می‌شود و مجموع جوایز در نظر گرفته شده برای این مسابقات یک میلیون و ششصد هزار دلار است.

طبق اعلام فیده دو فینالیست رقابت‌های جام‌جهانی ، سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی جهان را کسب خواهند کرد. مگنوس کارلسن که قهرمان حال حاضر جهان است و به طور اتوماتیک در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور خواهد داشت. کاروآنای آمریکایی نیز پیش از این سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کرده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما