شناسهٔ خبر: 35369615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مجموع تصادفات در جاده‌های قزوین ۱۳ درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راه استان قزوین با اشاره به مجموع تصادفات پنج ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: مجموع تصادفات در قزوین ۱۳ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نصرالله بیگلری، رئیس پلیس راه استان قزوین امروز در جلسه شورای ترافیک استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به وضعیت تصادفات استان در سال جاری اظهار کرد: در دو ماه گذشته، مجموع تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی تقریبا با کاهش ۴۵ درصدی همراه بوده که این وضعیت برگرفته از اقدامات موثر و همکاری خوب توسط تمامی دستگاه‌های امدادی اعم از هلال احمر و اورژانس است.

وی به مقایسه آماری مجموع تصادفات در پنج ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته پرداخت و افزود: در این مدت، شاهد کاهش ۱۳ درصدی بودیم.

رئیس پلیس راه استان قزوین ادامه داد: در بحث متوفی هم بر اساس آمارهای ارائه شده پزشکی قانونی، تقریبا کاهش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته صورت گرفته است که رانندگان در این بین نقش داشتند و با رعایت قوانین و مقررات توسط آنها، شاهد فوتی کمتری بودیم.

بیگلری اضافه کرد: مشکلاتی در برخی از محورهای استان از جمله محور قزوین_ زنجان وجود دارد چراکه در سال گذشته شاهد تصادفات زنجیره‌ای و برخورد ۱۵۰ تا ۲۰۰ وسیله با یکدیگر و البته تصادفات منجر به جرح و فوتی در این محور بودیم.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از اتوبان‌های قزوین از جمله اتوبان قزوین_ کرج، جاده قدیم رشت و آزاراه قزوین - زنجان روشنایی ندارد و این عدم روشنایی به علت سرقت کابل و غیره است که لازم است برای رفع این نقص‌ها اقداماتی صورت بگیرد.

رئیس پلیس راه استان قزوین مطرح کرد: نیازمند هفت دستگاه خودروی کمکی هستیم تا بتوانیم گشت نامحسوس را انجام دهیم و آمادگی آن را داریم که پیام‌‎های ترافیکی را از طریق رسانه ملی و صدا و سیما به رانندگان منتقل کنیم.

بیگلری یادآور شد: از دستگاه‌های امدادی در خواست داریم تا در سطح جاده‌ها برای گشت‌زنی مستقر شوند تا هموطنان بدون مشکل سفرهای خود را داشته باشند.

حکمت‌الله‌هاشمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در این جلسه بیان کرد: ارائه آموزش عمومی برای تمام ارگان‌ها لازم است تا بتوان شاهد کاهش خسارت‌‎ها در این زمینه بود.

وی افزود: زمان رسیدن به محل حادثه و پل‌های زیرگذر در کاهش خسارت‌ها بسیار مهم است چراکه گاها برخی از حوادث زنجیره ای براثر ترافیک و باز نبودن مسیر بوده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: نیازمند زیرساخت‌های لازم هستیم و کاهش آسیب پذیری یک شعار نیست بلکه باید به آن جامه عمل پوشاند.

 

انتهای پیام/

نظر شما