شناسهٔ خبر: 35369234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرکز نوآوری صنایع خلاق در گیلان راه‌اندازی می‌شود

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان گفت: نخستین مرکز نوآوری صنایع خلاق ۳۰ شهریور ماه امسال در استان گیلان راه اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، امیر ملک‌پور امروز در جمع خبرنگاران در خصوص جایگاه صنایع خلاق و مرکز نوآوری این صنایع اظهار داشت: فناوری‌های نرم و هویت‌ساز ذیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد و با توجه به اهمیت آن در زیر مجموعه این معاونت تشکیل شده است. 

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان گیلان از راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری صنایع خلاق در این استان خبر داد و افزود: صنایع خلاق حوزه‌های گسترده‌ای را پوشش می‌دهد که در این راستا صنایع دستی هر منطقه را با نوآوری نشان می‌دهند و موجب اشتغالزایی نیز می‌شود.

ملک‌پور گفت: در حوزه صنایع خلاق هر ایده‌ای که خلاقانه باشد و باعث تولید ارزش‌ افزوده شود و با سرمایه‌گذاری زیادی نیز همراه نباشد مانند تولید محتوا و انیمیشن حائز اهمیت است و در حقیقت افراد متخصص با استفاده از امکانات و زیرساخت‌ها می‌توانند محتوای همراه با ارزش افزوده ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه صنایع خلاق، حوزه‌هایی مانند حوزه‌ فرهنگی، ورزشی و گردشگری را پوشش می‌دهد افزود: صنایع خلاق دارای قدمت کمی است اما هم‌اکنون نیروهای متخصصی در حوزه‌های مختلف با مشاغل سنتی هستند که اگر در بستر فناوری، اطلاعات و ارتباطات قرار گیرند باعث ایجاد و افزایش شغل اینترنتی می‌شود.

ملک‌پور تصریح کرد: هدف ما این است که با استفاده از نوآوری در صنایع دستی بتوانیم از فناوری و نرم‌افزارهای مختلف برای گسترش آن محصول یا صنایع دستی بهره گیریم و این نوآوری ممکن است در بستر فروش آنلاین و یا طراحی انجام شود که خود یکی از مشاغل مهم تولید محتوا به شمار می‌رود. 

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان گیلان با تأکید بر اینکه مشاغل خلاق برای رشد و بقاء نیازمند محتوا هستند که این تولید محتوا برای مشاغل آنلاین یک نوآوری خلاق محسوب می‌شود بیان کرد: جذب ایده‌ها در زمینه صنایع خلاق حائز اهمیت است.

وی در رابطه با اقداماتی که در زمینه صنایع خلاق انجام شده است گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات، ترویج رویکرد صنایع خلاق است که در حقیقت افراد ایده‌های خود را مطرح می‌کنند و در پارک علم و فناوری گیلان پذیرش و مستقر می‌شوند لذا با راه‌اندازی مشاغل خلاق می‌توان کسب درآمد کرد.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان گیلان با اشاره به ویژگی‌های مرکز نوآوری صنایع خلاق افزود: متقاضیان اگر دارای ایده‌هایی در مبحث صنایع خلاق باشند در مرکز نوآوری صنایع خلاق مستقر می‌شوند و یا حتی با تیم‌هایی که در مرکز مستقر هستند همکاری می‌کنند.

ملک‌پور با بیان اینکه صنایع خلاق ریشه در فرهنگ دارد اظهار داشت: صنایع خلاق در واقع یک نوآوری در مباحث اصلی فرهنگی، صنایع سنتی، دستی و محلی، تولید محتوا و انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای به شمار می‌رود.

وی با اشاره به شرایط ورود به مرکز صنایع خلاق افزود: افرادی که دارای ایده هستند می‌توانند خود را در بخش صنایع خلاق مطرح کنند و پذیرش شوند و پس از اینکه فرآیند کارشناسی انجام شد در کمیته ارزیابی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پس از تصویب شورای پارک علم و فناوری، با آنان قرارداد بسته می‌شود.

به گزارش تسنیم، مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری صنایع خلاق 30 شهریور ماه در ساختمان جدید این مرکز واقع در میدان فرهنگ و در مجاورت انبار دخانیات و  کوچه شهید شیر محمدی برگزار می‌شود که علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تماس 01333461541 تماس بگیرند.

مراسم راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق با حضور مسئولان استانی و خانم دکتر ابتهاج معاون میراث فرهنگی، آقای دکتر سجادی‌نیری از حوزه ستاد صنایع خلاق در معاونت علمی ریاست جمهوری و مدیران پارک علم و فناوری گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ت

نظر شما