شناسهٔ خبر: 35369193 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتقاد تند ترامپ از آغاز روند استیضاح خود

تهران - ایرنا - رئیس‌ جمهوری آمریکا در توئیتی از روند تحقیقات درمورد استیضاح خود که هفته گذشته در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آغاز شد، انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

«دونالد ترامپ» امروز (دوشنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت: (کمیته) قضایی مجلس نمایندگان پس از دو سال و صرف ۴۰ میلیون دلار، از گزارش مولر صرف نظر کرده است. تبانی صفر، کارشکنی صفر. از این رو، آنها می گویند بیایید به موارد دیگر و همه توافق هایی که «ترامپ» در طول عمرش انجام داده است، توجه کنیم. اما فایده ای ندارد.

به نظر می رسد رئیس جمهوری آمریکا در این توییت به اشارات «جرالد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان که گفته است تحقیقات کنگره بر جزئیات گزارش «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا مبتنی بوده، توجهی نداشته است.9109

ترامپ همچنین در توئیت دیگری به قانونگذاران آمریکایی پیشنهاد داد توافق های تجاری دوره «باراک اوباما» سلف خود را پس از خروج از کاخ سفید، ‌ مورد بررسی قرار دهند.

وی در این توئیت به اخبار منتشر شده در ماه می ۲۰۱۸ اشاره داشت مبنی بر اینکه شرکت «نتفلیکس» با باراک اوباما و میشل همسر وی در زمینه انعقاد توافق تولید مستند و مجموعه های تلویزیونی به توافق رسیده است.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته قطعنامه ای را تصویب کرد که دربرگیرنده دستورالعمل های لازم برای انجام تحقیقات در زمینه استیضاح رئیس جمهوری است.

این قطعنامه به منزله آغاز رسمی روند استیضاح ترامپ نیست، اما نخستین باری است که کمیته قضایی مجلس نمایندگان مصوبه‌ای ارائه می‌دهد که زمینه را برای آغاز تحقیقات گسترده در مورد تخلفات ترامپ و حرکت به سمت استیضاح وی فراهم می‌کند.

روند تحقیقات در مورد استیضاح ترامپ در حالی به جریان افتاده است که «اریک هولدر» وزیر پیشین دادگستری آمریکا پیش بینی کرد که ترامپ پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش احتمالا محاکمه خواهد شد.

وی با این حال هشدار داد که این کار برای آمریکا مخاطراتی دربر خواهد داشت.

هولدر (هشتاد ودومین وزیر دادگستری آمریکا ۲۰۰۹ - ۲۰۱۵میلادی) گفت: به عقیده من این (محاکمه) بسته به تصمیم وزیر دادگستری و رئیس جمهوری بعدی آمریکا در این مورد خواهد بود.

وزیر سابق دادگستری آمریکا گفت: محاکمه کردن فردی که سال ها رئیس جمهوری بوده، هزینه بالقوه ای برای کشور در پی خواهد داشت و ما  باید این موضوع را درک کنیم.

نشریه آمریکایی واشنگتن پست هفته گذشته گزارش داد: دموکرات‌های کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند تحقیقاتی را درباره دخالت احتمالی ترامپ در پرداخت حق‌السکوت به دو زن که با آنها رابطه نامشروع داشته است، آغاز کنند.

موضوع تحقیقات درباره پرداخت حق‌السکوت به این دو زن فصل تازه‌ای را در تلاش‌های چند ماه گذشته مجلس نمایندگان آمریکا برای دستیابی به ادله ‌ای قوی در زمینه طرح استیضاح علیه رئیس جمهوری آمریکا خواهد گشود.

نظر شما