شناسهٔ خبر: 35369128 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گزارش ایرنا از ثبت نام خوابگاه‌های دانشگاه تهران؛

ثبت نام خوابگاه‌های دانشگاه تهران از ۲۶ شهریور شروع می‌شود

تهران- ایرنا- دانشگاه تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد ثبت نام اینترنتی خوابگاه‌های دانشگاه تهران برای دانشجویان جدیدالورود و مقطع کارشناسی ارشد از ۲۶ شهریور شروع می شود و تا ۲۸ همین ماه ادامه می یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بعد از اعلام نتایج  کنکور و شروع ثبت نام دانشگاه ها، دانشجویانی که به دلیل دوری دانشگاه محل قبولی از محل سکونت خود، باید دوران تحصیل را در خوابگاه سپری کنند، منتظر هستند تا در اولین فرصت خیال خود را از بابت خوابگاه و اتاق مناسب راحت کنند. برای همین پیگیر اخبار و اطلاعیه های دانشگاه در این زمینه هستند.

دانشگاه تهران یکی از بزرگترین مجموعه های خوابگاهی کشور را در اختیار دارد و جزء دانشگاه هایی است که بیشتر دانشجو را پذیرش می کند. این دانشگاه به سیاق هر سال اطلاعیه هایی در زمینه ثبت نام خوابگاه دانشجویان جدید خود منتشر می‌کند تا دانشجویان جدید مقطع کارشناسی و ارشد با زمان و نحوه ثبت نام در خوابگاه های این دانشگاه آشنا شده و در دانشگاه آرزوهای خود سرگردان نشوند.

این دانشگاه با توجه به مصوبه وزرات بهداشت و درمان، از ارائه هرگونه لوازم شخصی از جمله (تشک، پتو، ملحفه، بالش، ظروف و ....) معذور است و دانشجویان باید زحمت آوردن این اقلام از خانه را به دوش بکشند. همچنین طبق ضوابط دانشگاه تهران دانشجویان روزانه غیربومی پردیس مرکزی دانشگاه تهران (ساکنین خارج از استانهای تهران و البرز) بعد از مراحل ثبت نام اولیه آموزشی خود، می توانند با مراجعه به درگاه خوابگاه دانشگاه (ems.ut.ac.ir) نسبت به ثبت نام اینترنتی خوابگاه­ خود اقدام کنند.

همچنین دانشجویان برای انجام تمام مراحل ثبت نام و نیز پرداخت اجاره بها باید از مرورگر  Internet Explorer با ورژن ۱۰ به بالا استفاده کنند و درصورت امکان از زمان پرداخت بین ساعت ۲۳ الی ۱ بامداد خودداری شود. همچنین پذیرفته شدگان پردیس های فنی فومن ، کاسپین (چوکا) ، ابوریحان، فارابی(قم) و کشاورزی کرج مشمول این اطلاعیه نیستند  و صرفا در خوابگاه های پردیس مربوطه امکان اسکان خواهند یافت. ثبت نام دانشجویان به صورت اینترنتی است و پذیرش حضوری وجود ندارد.

 دانشجویان جدید الورود دانشگاه تهران هنگام ثبت نام خوابگاه علاوه بر اجاره بها با مبلغی به عنوان ودیعه روبرو می شوند. دانشگاه اعلام کرده است پرداخت ودیعه خوابگاهی یک بار برای کل ترم های سکونت مجاز ضروری است و همچنین پرداخت ودیعه باید بلافاصله بعد از انتخاب اتاق انجام شود. در غیر این صورت رزرو به صورت خودکار لغو می شود. پرداخت هزینه اجاره بهای اتاق برحسب مبلغ تعیین شده از طرف صندوق رفاه برای یک ترم در صورتی که دانشجویی بعد از زمان حذف و اضافه به هردلیلی شاغل به تحصیل نیمسال اول سال تحصیلی۹۹-۹۸(مرخصی تحصیلی،حذف ترم و ...) شناخته نشود؛ لغو اسکان بدون عودت مبلغ اجاره خوابگاه انجام می شود. پس ضروری است دانشجویان قبل از ثبت نام در خوابگاه از حضور خود در خوابگاه اطمینان حاصل کنند؛ چرا که دانشگاه اعلام کرده در صورتی که حضور نیافتن دانشجویی پس از رزرو خوابگاه محرز شود؛ علاوه بر لغو سکونت خوابگاه و عدم عودت مبلغ اجاره بها ؛ دانشجوی خاطی به کمیته انضباطی معرفی می شود.

ثبت نام خوابگاهای دانشجویان ارشد و کارشناسی جدید دانشگاه تهران از ۲۶ شهریور شروع می شود و تا ۲۸ همین ماه ادامه دارد. دانشجویانی که ثبت نام آموزشی و خوابگاه خود را با موفقیت انجام داده اند از روز ۲۹ شهریور ساعت ۱۰ صبح می توانند کلید اتاق های خود را از کلید سازی کوی دانشگاه تهران دریافت کنند.

طبق اعلام دانشگاه تهران هزینه اسکان برای نیمسال مهر ۹۸ در صورت پرداخت تا مدت ۹۰ روز مشمول ۱۰ درصد تخفیف است؛ پس دانشجویان اگر دنبال پرداخت هزینه کمتر هستند. باید در این ۹۰ روز هزینه خوابگاه خود را پرداخت کنند. در سامانه خوابگاه دانشگاه تهران از روز ۹۱ تا پایان ترم تحصیلی تخفیف حذف و هزینه خوابگاه به صورت (نقدی بدون تخفیف ) محاسبه می شود. لذا درصورت پرداخت نشدن تا پایان ترم تحصیلی هزینه خوابگاه مشمول جریمه دیرکرد (اصل +جریمه) می شود. آخرین مهلت پرداخت هزینه ترم اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ (نیمسال مهر ۹۸) تا ۳۰ دی ماه است. در صورت پرداخت نشدن هزینه؛ تمدید خوابگاه ترم بهمن سال تحصیلی ۹۹-۹۸ (بهمن ۹۸) امکان پذیر نیست.

تخصیص خوابگاه به صورت یک نیم سال کامل است؛ لذا درصورت انصراف و تخلیه زود هنگام  (بعد از بازه انصراف و لغو خوابگاه )، با توجه به اینکه پرداخت هزینه اسکان مستقیم به حساب صندوق رفاه دانشجویان انجام می شود  امکان عودت اجاره بهاء پرداختی میسر نیست و در صورت پرداخت نشدن اجاره بها در سیستم  بدهکار ثبت خواهد شد. دانشجویانی ه در زمان اعلام شده دانشگاه ثبت نام نکنند به منزله انصراف دانشجو از درخواست خوابگاه تلقی می شود.

دانشجویان پسر خوابگاهی دانشگاه تهران در صورت داشتن مشکل برای ثبت نام خوابگاه می توانند به آدرس تهران، خیابان انقلاب ، خیابان قدس، خیابان ایتالیا پلاک ۴۵ مراجعه کنند و با شماره تلفن ۸۸۹۶۹۷۴۱ تماس بگیرند. دانشجویان دختر خوابگاهی هم باید به  انتهای خیابان کارگر شمالی، قبل شهرک والفجر، مجتمع خوابگاهی شهید چمران مراجعه کنند و برای تماس از شماره تلفن ۸۸۰۱۳۷۰۱  استفاده کنند. تلفن دفتر انفورماتیک خوابگاه  ۸۸۰۱۰۷۰۸ و ۸۲۰۹۵۵۱۲ و ۸۲۰۹۵۸۰۰  است تا دانشجویان در صورت بروز مشکلات نرم افزاری با آن ها تماس بگیرند.
    

دانشجویان  تحصیلات  تکمیلی

   شرایط بالا که مورد اشاره قرار گرفت برای دانشجویان کارشناسی ارشد هم یکسان است. دانشجویان روزانه غیربومی پردیس مرکزی دانشگاه تهران (ساکنین خارج از استانهای تهران والبرز)  که ثبت نام آموزشی خود را تکمیل و دارای سرترم و انتخاب واحد قطعی شده اند، می توانند از خوابگاه های دانشگاه تهران استفاده کنند. در مقطع ارشد هم پذیرفته شدگان پردیس های فنی فومن ، کاسپین (چوکا) ، ابوریحان، فارابی(قم) و کشاورزی کرج صرفا در خوابگاه های پردیس های پذیرش شده امکان اسکان دارند و نمی تواند از خوابگاه های شهر تهران استفاده کنند.

مشکلات اصلی دانشجویان خوابگاهی معمولا بعد از ثبت نام و ساکن شدن در این مکان های دانشجویی به وجود می آید. مشکلاتی مانند دل تنگی بخاطر دوری از خانواده، افسردگی ، ناامیدی، ناسازگای فرهنگی و اخلاقی با هم اتاقی ها و.. که دانشگاه در این زمینه مراکز مشاوره تاسیس کرده است ا به دانشجویان خدمت رسانی کنند. در داخل مرکز خوابگاهی دانشگاه تهران هم مرکز مشاوره مستقر است و به صورت رایگان به دانشجویان خدمات می دهد. به هرحال وجود این مراکز نمی تواند جای همراهی و تلفن زدن های زود به زود خانواده و سعی برای استفاده از کوچک ترین تعطیلات برای حضور در کنار خانواده را برای دانشجوی ترم اولی و شهرستانی دانشگاه تهران پر کند. خانواده ها  باید بیشتر حواس خود را معطوف به نودانشجوی خود کنند.

نظر شما