شناسهٔ خبر: 35369011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توزیع تجهیزات ورزشی به ارزش ۲ و نیم میلیارد تومان بین مدارس کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آستانه سال تحصیلی ۹۸_۹۹ تجهیزات ورزشی با اعتبار حدود ۲ و نیم میلیارد تومان بین مدارس شهرستان‌ها و مناطق استان توزیع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم توزیع تجهیزات ورزشی برای مدارس ۱۳ شهرستان و منطقه استان گفت : بر اساس پیشرفت‌های فناورانه که در دنیا صورت گرفته، تغییر سبک زندگی، حاکمیت زندگی ماشینی و تهدید زندگی نسل جوان اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

او اظهارکرد: امروزه بررسی‌ها و تحقیقات نشان داده که رابطه معنا داری بین ورزش و نشاط وجود دارد یعنی هرچه تحرک بدنی بیشتر باشد نشاط در جامعه نیز بیشتر است. سیاست‌های آموزش و پرورش این است که نسل با نشاط را تربیت کنیم و روحیه نشاط را دربین دانش آموزان تقویت نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال بنا شده که حرکات کششی را در کلاس‌های درس قبل از شروع هر جلسه داشته باشیم تا دانش آموزان با نشاط بیشتری بتوانند مطالب را فرا بگیرند.

زارع پور بیان کرد: در آستانه سال تحصیلی ۹۸_۹۹ تجهیزات ورزشی برای مدارس شهرستان‌ها و مناطق استان توزیع شده است.

او ادامه داد: به منظور خرید تجهیزات ورزشی، تجهیز کلاس‌های تربیت بدنی و احداث سالن غذاخوری در مجموعه پوریای، ولی یاسوج حدود ۲.۵ میلیارد تومان اعتبارات تخصیص داده شد. امیدواریم بتوانیم با گام‌های بلندتری در این زمینه به رشد و ارتقای ورزش و تربیت بدنی مدارس کمک کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از زمینه‌های یادگیری ایجاد سلامت، شادابی و نشاط است.

حسین کلانتری افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درباره جوانان سه وظیفه تحصیل، تهذیب و ورزش داریم.

او بیان کرد: کسی که شاداب نباشد نمی‌تواند نماز بخواند و خوب درس یاد بگیرد. پس جوانان باید سرزنده و شاداب باشند تا نماز (تهذیب) و تحصیل اتفاق بیفتد. این تجهیزات ورزشی توزیع شده باید به صورت فصلی جایگزین شوند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و پروژه مهر خرید تجهیزات ورزشی بین شهرستان‌ها و مناطق با توجه به نیازسنجی انجام شده توزیع شد.

سیده فریبا حسینی افزود: اقلام ورزشی خریداری شده در حیطه رشته‌های ورزشی آموزشگاهی است که شامل انواع و اقسام توپ‌های فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، پینگ پنگ و بدمینتون و راکت‌های پینگ پنگ و بدمینتون، تور دروازه هندبال، بسکتبال و والبیال، حلقه هولاهوپ و تخته انعطاف توزیع کردیم.

حسینی اظهارکرد: یکی از برنامه‌هایی که امسال درصدد برگزاری آن هستیم برنامه کلاس درس تربیت بدنی در سازه مدارس که ویژه مدارس ابتدایی با اولویت جنسیت دخترانه است؛ که در چهار مدرسه فضایی حداکثر ۲۵۰ متری به عنوان کلاس تربیت بدنی با ظرفیت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در حال تکمیل است که هفته تربیت بدنی افتتاح خواهند شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان بیان کرد: پنج کلاس تربیت بدنی دیگر در سازه مدارس در سایر شهرستان‌های استان در هفته تربیت بدنی کلنگ زنی خواهد شد.

حسینی تاکید کرد: سعی ما بر این بود که همه مدارس را پوشش دهیم، اما چون وسایل مصرفی هستند و ممکن است فرسوده شوند نیاز به حمایت و اعتبارات بیشتر داریم تا بتوانیم اقلام بیشتری را به مدارس تزریق کنیم.

انتهای پیام/غ

توزیع لوازم ورزشی بین مدارس

نظر شما