شناسهٔ خبر: 35368626 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترامپ: بهتر است وزارت دادگستری آمریکا درباره توافق‌های باراک اوباما تحقیقات انجام دهد

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر باراک اوباما و دموکرات‌ها را هدف حملات لفظی قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) در حساب توییتر خود بار دیگر تحقیقات رابرت مولر، بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات را هدف حملات لفظی قرار داد و اعلام کرد بهتر است وزارت دادگستری آمریکا تحقیقاتی را درباره توافق‌هایی که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا و دموکرات‌ها امضا کرده اند، انجام دهد.

ترامپ در حساب توییتر خود نوشت: وزارت دادگستری آمریکا پس از گذشت دو سال و صرف ۴۰۰۰۰۰۰۰ دلار از گزارش رابرت مولر ناامید شد. هیچ تبانی صورت نگرفته بود. در اجرای عدالت کارشکنی نشده بود؛ بنابراین آن‌ها گفتند. خب، بگذار روی یک موضوع دیگر تمرکز کنیم. روی همه معامله‌هایی که ترامپ در طول عمر خود انجام داده است.

رئیس جمهور آمریکا در توییت دیگری نوشت:، اما این گونه نتیجه نمی‌دهد. من یک ایده بهتر دارم. به توافق باراک اوباما برای چاپ کتاب نگاه کنید، یا به توافق مسخره نتفلیکس نگاهی بیاندازید. سپس به همه توافق‌هایی که دموکرات‌ها در کنگره انجام داده اند، نگاهی بیاندازید. به آن‌ها هم نگاه کنید. تحقیقات درباره آن‌ها خیلی زود پایان می‌یابد.

رابرت مولر در ماه آوریل سال جاری میلادی پس از مدت‌ها تحقیقات یک گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر کرد. در این گزارش آمده است که هیچ تبانی میان تیم ترامپ و مقامات روس رخ نداده است؛ اما مولر ۱۰ مورد از کارشکنی‌های احتمالی دونالد ترامپ را در اجرای عدالت در این گزارش فهرست بندی کرده است.

مولر پیشتر در تاریخ ۲۹ مه اعلام کرده بود که کنگره آمریکا باید درباره استیضاح دونالد ترامپ تصمیم گیری کند. وی در این خصوص گفت: اگر ما اطمینان داشتیم که رئیس جمهور آمریکا جرمی مرتکب نشده است، آن را اعلام می‌کردیم. این درحالی است که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا پیشتر اعلام کرد در گزارش مولر مدارک کافی برای اینکه اثبات کند دونالد ترامپ در اجرای عدالت کارشکنی کرده است، وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما