شناسهٔ خبر: 35368615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تصادفات جرحی در شهر قزوین 20 درصد کاهش یافته است

رئیس پلیس راهور استان قزوین گفت: تصادفات جرحی در استان قزوین ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سرهنگ مهرداد حسن‌پور صبح روز دوشنبه در شورای ترافیک استان قزوین که با حضور جمعی از مسؤولان در سالن جلسات استاندار قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در تصادفات جرحی نسبت به سال گذشته، شاهد کاهش ۱۵ درصدی هستیم که ۱۸۹ نفر کمتر در این تصادفات فوت کرده‌اند.

وی افزود: همچنین در تصادفات خسارتی، شاهد کاهش ۲۳ درصدی بودیم و در مجموع تصادفات استان، ۲۲ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قزوین بیان کرد: تصادفات جرحی در استان قزوین ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

 حسن‌پور اضافه کرد: باتوجه به اینکه قزوین گسترده‌تر می شود، می‌طلبد تا مسؤولان در انجام قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله هوشمندسازی دوربین‌ها نیز همراه پلیس باشند که تحقق این امر نیازمند هزینه است.

وی ادامه داد: تلاش داریم تحهیزاتی که در ترافیک شهر وجود دارد، غنی سازی و هوشمندسازی شود و نیازمند حضور مستقیم پلیس در خیابان‌‎ها نباشیم و هوشمندسازی دوربین‌ها صورت بگیرد چراکه اگر هوشمندسازی محقق شود، مطمئناً بسیاری از آمارهای تصادفات کاهش می‌یابد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: هوشمندسازی دوربین‌ها به صورت جدی در استان انجام نشده که البته اقداماتی صورت گرفته است و این اقدامات ضعیف است و نیازمند توجه بیشتر در هوشمندسازی دوربین‌ها هستیم.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: همچنین نیازمند اختصاص خودروهای نامحسوس برای کنترل برخی از موارد از جمله پارک‌های دوبل هستیم و تقاضاهایی را در این زمینه به مسؤولان زیربط اعلام کردیم.

وی مطرح کرد: باتوجه به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم که حجم فعالیت‌های پلیس در این دوران افزایش می یابد؛ ایمنی موضوع مهمی در این زمینه است و از مسؤولان درخواست همکاری با پلیس را داریم.

گفتنی است در این جلسه، معاون استاندار، مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسؤولان استانی حضور داشتند.

 

انتهای پیام/

نظر شما