شناسهٔ خبر: 35368507 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون پلیس راهور ناجا عنوان کرد

مرگ 17 هزار و 183 نفر در تصادفات سال گذشته/ اربعین امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته

نمایندگی ایلام

معاون پلیس راهور ناجا با بیان اینکه اربعین امسال با توجه به لغو روادید متفاوت‌تر از سال های گذشته خواهد بود، گفت: مرز مهران همچنان کانون توجهات زائران اربعین حسینی است و باز شدن مرز خسروی نمی تواند بار زیادی از دوش این پایانه بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار حمیدی در همایش"طلاب، یاران فرهنگ ترافیک"، اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و جلوگیری از کشت و کشتار و خسارات مادی و معنوی ناشی از تصادفات در جاده ها؛ وظیفه ای همگانی و معروفی بس بزرگ است .

وی افزود : سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر در جاده های درون شهری و برون شهری کشور به علت تصادفات مختلف جان خود را از دست دادند، این آمارها بسیار دردناک است و خسارات مادی و معنوی زیادی بر خانواده ها و جامعه تحمیل کرده و در مجموع هر کشته به طور متوسط خسارات مادی بالغ بر بیش از یک میلیارد تومان بر جامعه تحمیل می کند .

معاون پلیس راهور ناجا به اقدامات پلیس راهور در خصوص صدور گواهینامه های رانندگی اشاره کرد و گفت : تعداد گواهینامه های صادره تا سال ۹۷ نسبت به سال ۸۵ بیش از ۱۰۳ درصد افزایش یافته است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث ایمن سازی خودروها برای پیشگیری از شدت تصادفات اشاره و خاطرنشان کرد : متاسفانه پرفروش ترین خودرو تولید داخلی پرتصادف ترین و خسارت آفرین ترین خودروی کشور است .

وی خاطرنشان کرد : همه در مقابل جامعه مسئولیم و باید با فرهنگ سازی و بالابردن سطح کیفی تولیدات خودرویی، مانع افزایش آمار قربانیان تصادفات شویم .

حمیدی تصریح کرد: نقش روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و طلاب در نهادینه ساختن فرهنگ ترافیک بسیار موثر و کم نظیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال با توجه به حذف روادید؛ قطعاً در اربعین حسینی جای جای استان ایلام با ترافیک مواجه خواهد شد و همه باید پای کار باشند تا زائران با سهولت تردد کنند .

معاون اجرایی راهنمایی و رانندگی ناجا یادآور شد : مرز مهران؛ همچنان کانون توجهات زائران است و بازگشایی مرز خسروی نمی تواند حجم زیادی از بار ترافیکی مهران را کاهش دهد .

انتهای پیام

نظر شما