شناسهٔ خبر: 35368258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

حضور ۱۱۰ طلبه مبلغ جهادی در مناطق محروم

پنجاهمین اردوی موسسه جهادی تبلیغی بلاغ مبین (مدرسه علمیه امام خمینی)، در مناطق محروم استان چهارمحال و خوزستان با حضور ۱۱۰ طلبه جهادگر به مناسبت ایام محرم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش الف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، هدف اردوهای جهادی بیدار کردن و ترویج فرهنگ "ما می‎توانیم" در دل محرومیت‎ها است و فقر فرهنگی در مناطق روستایی بیداد می‎کند باید  کار های جهادی در این زمینه انجام شود. اردوهای جهادی زمینه ای را فراهم کرده تا طلاب با مناطق محروم و سختی هایی که یک طلبه در دوران تبلیغ با آنان مواجه می شود را درک کنند و برای حل آنان راهکارهایی پیدا کنند. طلاب و روحانیون جهادگر در روستاها و مناطق محروم اقدامات مختلفی انجام می‌دهند و این نشان‌دهنده پیوند ناگسستنی مردم و روحانیت است.

حجت‌الاسلام حسن مرادی مسئول مؤسسه جهادی تبلیغی بلاغ المبین اظهارداشت: مؤسسه جهادی تبلیغی بلاغ المبین متشکل از جمعی از طلاب استان قم و تهران است که از سال ۱۳۸۳ در منطقه بازفت و اندیکا واقع در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت تبلیغی و جهادی است.

تعمیر و زیباسازی ۲ مدرسه روستایی، اجرای تعزیه و سرود، فعالیت های زیست محیطی در تفرج گاه تاراز، راه اندازی ایستگاه صلواتی، اعزام پنجاه مبلغ برای اقامه عزای سیدالشهدا(علیه السلام) در روستاها و فضاهای عشایری از جمله خدمات طلبه های جهادگر این موسسه جهادی بود.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ نفر اعضای گروه همه طلبه هستند، افزود: طلبه‌های پایه یک و دو که جوان‌تر هستند کار‌های عمرانی را انجام می‌دهند و طلاب پایه‌های ۵ به بالا کار‌های فرهنگی، تبلیغی را انجام می‌دهند همچنین برخی از طلاب در مناطق عشایری اقدام به اجرای برنامه روضه خوانی، سخنرانی و بیان احکام شرعی و مسئله می‌کنند.

مرادی در پایان با اشاره به اینکه امسال اولین سالی است که اداره کل تبلیغات اسلامی میزبان این گروه تبلیغی، جهادی است، گفت: همه ساله قبل از شروع طرح یک همایش آموزشی با عنوان طلیعه جهاد با هدف تشریح برنامه‌ها و آشنایی طلاب با منطقه برگزار می‌کنیم و امسال هم این همایش در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

نظر شما