شناسهٔ خبر: 35368037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تأكيد استاندار لرستان بر ضرورت تسريع بازسازي جاده خرم آباد پلدختر

خادمي، گفت: محورارتباطي خرم آباد -پلدختر با رعايت استانداردهاي خاص خود و به سرعت احداث شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري شبستان از خرم آباد، سيد موسي خادمي، امروز(٢٥شهريور) دربازديد از مناطق سيل زده لرستان،افزود:  قطعه نخست محور ارتباطي خرم آباد به پلدختر آغاز شده است.


استاندار لرستان، با تأكيد برضرورت تسريع در بازسازي مناطق سيل زده، اظهارداشت: جاده جدید با استانداردهای خاص خود ساخته می‌شود که 44 کیلومتر راهسازی، چندین کیلومتر تونل دارد.


وي بيان كرد: در جاده پلدختر- خرم‌آباد دو کار بصورت موازی در حال انجام است؛ یکی ساخت جاده اصلی که برخی جاهای آن بر جاده قدیم منطبق است و برخی از جاده قدیم جدا می‌شود.


خادمي اذعان داشت: برآورد اعتبار برای این پروژه 800 میلیارد تومان است که قطعه اول این پروژه آغاز شده و قرارگاه در حال انجام کار است.

 

وي افزود از سمت پلدختر کار شروع و روکش‌ها  تا افرینه انجام شده وآمدند و از آن طرف هم پیمانکار انتخاب شده و از سمت تنگ تیر تا معمولان کار شروع می‌شود تا بتوانیم این بهسازی انجام شود.

خادمي گفت: به دنبال بهسازی جاده موجود هستیم تا عبور و مرور محلی را جواب دهد و البته جاده‌ای نیست که نیازهای اصلی شهر پلدختر را پوشش دهد.

 

استاندار لرستان همچنين با اشاره به در پيش رو بودن فصل پاييز و زمستان و بارش باران، گفت: در اين راستا لایروبی رودخانه‌های استان بايد به سرعت انجام شود.

 

 خادمي با اشاره به بازيد از مناطق سيل زده شهر معمولان، گفت: 80 واحد در معمولان داریم که زمین برای آنها وجود نداشت که 22 واحد در پایین پیدا کردیم تا کار احداث را انجام دهند.


خادمی افزود: یک قطعه زمین در این منطقه وجود دارد که معارض اجتماعی دارد اما چون قبلا واگذار شده و براساس رای دادگاه این واگذاری  خلاف بوده است و به دنبال حل این مشکل به لحاظ حقوقی هستیم.


وي بيان كرد: روند بازسازی در حوزه مسکن و راه در حال انجام است و در حوزه لایروبی و دیواره ساحلی رودخانه‌ها که مشکل داریم که این مهم ظرف هفته آینده آغاز می‌شود البته منابع اعتباری اندکی داریم.


خادمي بیان کرد: 400 میلیارد تومان اعتبار برای دیوارهای ساحلی و لایروبی رودخانه‌ها و این درحالیست که کل پولی که در اختیار داریم 45 میلیارد تومان است.  


استاندار لرستان با بیان اینکه عملیات احداث دیواره ساحلی پلدختر آغاز شده است، گفت: عملیات احداث دیواره ساحلی پلدختر چم مهر، معمولان، بابازید هم شروع شده است.

 

نظر شما