شناسهٔ خبر: 35368013 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فراخوان کنگره شعر عاشورایی قروه

نمایندگی کردستان

فراخوان دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه منتشر شد و علاقه‌مندان تا ۱۵ مهرماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام، دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه در آستانه ماه صفر و با هدف ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی آماده پذیرش آثار علاقه‌مندان به فرهنگ عاشورا خواهد بود. 

این کنگره با هدف شناسایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورایی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعرهای آیینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت شعرهای مداحی در مراسم مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف برگزار می‌شود.

همچنین شرایط شرکت در بخش شعر شامل تمامی مباحث مرتبط به نهضت عاشورایی است و در این بخش شاعران در دو رده سنی جوانان زیر ۳۰ سال و بزرگسالان بالای ۳۰ سال می‌توانند آثار خود را به زبان فارسی ارسال کنند.

در بخش ویژه کنگره هم شاعران می‌توانند شعرهای خود را با موضوع شهدای کردستان خصوصاً شهدای مدافع حرم به زبان‌های فارسی، کردی و ترکی به دبیرخانه ارسال کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه کنگره به نشانی «استان کردستان، شهرستان قروه، شهرک فرهنگیان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه» ارسال کنند و یا با شماره تلفن ۰۸۷۳۵۲۴۷۴۲۰ تماس بگیرند.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما