شناسهٔ خبر: 35367468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برنامه‌های هفته دفاع مقدس سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران اعلام شد

سردار صابری رییس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه تهران بزرگ برنامه‌های سپاه محمد رسول‌الله (ص) را برای بزرگداشت این هفته اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، سردار سیروس صابری رییس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس تهران بزرگ در نشست خبری که پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس در محل سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: نسل امروز ما مانند نسل گذشته پایکار آرمان‌های انقلاب است نمونه آن نیز شهدای مدافع حرم بودند که در راه این آرمان‌ها شهید شدند.

رییس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شعار برنامه‌های امسال را پیشرفت و پیروزی در سایه مقاومت عنوان کرد و گفت: قرارگاه‌های سپاه تهران بزرگ برنامه‌های مختلفی را در نظر گرفته‌اند که از میان این برنامه‌ها پنج برنامه سهم قرارگاه فتح، دو برنامه سهم قرارگاه قدر، دو برنامه سهم قرارگاه نصر و دوبرنامه سهم قرارگاه قدس می‌باشد که توسط نواحی مختلف این قرارگاه‌ها در مناطق مختلف شهر تهران برگزار می‌شود.

صابری با اشاره به موضوعات و محوریت این برنامه‌ها افزود: این برنامه‌ها با موضوعات محوری نقش فرهنگ حسینی در ایستادگی رزمندگان دفاع مقدس، تلفیق دفاع مقدس و عاشورا، جنگ نرم و حجاب دستاوردهای انقلاب اسلامی، جنگ نرم از غدیر تا خرابه‌های شام، خرمشهرها درپیش است و احیا فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس یادآور شد: روحیه‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس به قدر بالا بود که در اوج تنش‌هایی که با دشمن داشتند و در آن گیرودار استقامت و روحیه آرامش خود را از دست نمی‌دادند و بسیاری از آن‌ها با اینکه مجروحیتشان کامل بهبود نیافته بود باز هم در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند.

در ادامه سردارحسینی مسوول پهنه جنوب شرق ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در انتقال برنامه‌ها دارند در دوران دفاع مقدس نیز اگر رسانه‌ها نبودند این آرشیو غنی از دفاع مقدس در دسترس نبود.

مسوول پهنه جنوب ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه تهران با دعوت از مردم برای بازدید از نمایشگاهی که قرار است در بوستان آزادگان برگزار شود گفت: در این منطقه تهران که شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است برنامه‌های متعدد متمرکز و غیر متمرکز در نظر گرفته‌ایم که برنامه‌های غیر متمرکز مثل روایتگری، دیدار خانواده‌های شهدا و متمرکز مانند همین نمایشگاه برگزار می‌شود.

حسینی محوریت این برنامه‌ها را مشارکت اقشار مختلف مردم عنوان کرد و افزود: همانطور که در دوران دفاع مقدس همه اقشار مردمی حضور داشتند و نقش ایفا کرده‌اند در این برنامه‌ها نیز نقش اقشار و مردم محوری‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مناطق مختلف تهران از جمله بوستان ولایت، بوستان قائم منطقه 18، بوستان المهدی منطقه 19، پارک دانشجو، میدان امام حسین، دریاچه شهدا، و برج میلاد در قالب‌های مختلف رزم نمایش،تئاتر، روایتگری، شب شعر، برپایی میز خدمت، و شبیه‌سازی عملیات‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/67058/پ/الف30

نظر شما