شناسهٔ خبر: 35367154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه بوشهر: فرهنگ ایثار و جهادگری باید در جامعه نهادینه شود

امام جمعه بوشهربا بیان اینکه جهاد حرکت پرشور، سراسرشعور، نشعت گرفته از ایمان و بصیرت است گفت: فرهنگ ایثار و جهادگری باید در جامعه نهادینه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تسلیت ایام محرم و قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در دهه نخست این ماه  و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: رزمندگان 8 سال دفاع مقدس با جانفشانی و ایثارگری، عزت، اقتدار، امنیت و آرامش به جامعه هدیه کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید برنقش مهم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه افزود: خداوند متعال در قرآن کریم تنها راه بقاء یم مظام الهی را جهاد می‌داند از این روز جهاد یعنی یک حرکت پرشور و سراسر شعور نشعت گرفته از ایمان است.

امام جمعه بوشهرتنها راه نجات جامعه از شر استکبار و دشمنان را جهاد دانست و با بیان اینکه  جهاد در بخش‌های مختلف وجود دارد خاطر نشان کرد: جهاد در زبان، مال، جان و در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علم و فناوری و تولید حرکت‌های دانش بنیان است.  

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه مهمترین جهاد در عرصه بیرونی جهاد دفاعی است خاطر نشان کرد:جهاد دفاعی همان کاری  است که جوانان این آب و خاک در دوران هشت سال دفاع مقدس مدرسه‌ای آسمانی برای آموزش و رشد و تعالی جامعه ترسیم کردند.

وی، حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس را بی نظیردر تاریخ جهان و اسلام دانست و گفت: جوانان این سرزمین در مقابل تجاوز دشمن در دوران دفاع مقدس کاری کردند که در طول تاریخ انجام نشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس با حماسه اجازه نداند که یک وجب از خاک ایران جدا شود تصریح کرد: آنانی‌که در 8 سال دفاع مقدس آمده بودند ایران را تجزیه و کار آن را یک‌سره کنند رزمندگان با ایجاد کوه پایداری برای نظام اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

امام جمعه بوشهر با تاکید برنهادینه شدن فرهنگ جهاد و ایثار در جامعه خاطر نشان کرد: منشا این روحیه و رویه ایمان، تقوا و آخرت‌گرایی و ولایت‌مداری است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و جهادگری باید در جامعه نهادینه شود گفت: جهاد به معنی حرکت پرشور، سراسرشعور، نشعت گرفته از ایمان و بصیرت ،مقابل دشمن قرار گرفتن و تا حدجان مبارزه کردن است که باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در جنگ اقتصادی باید با تکیه از ظرفیت‌ها زمینه خودکفایی فراهم شود تصریح کرد: باتوجه به شرایط امروز که دشمن علیه کشور تحریم‌های ظالمانه اقتصادی اعمال کرده باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی به سمت خودکفایی اقتصادی و مرجعیت در این بخش برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر جایگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را درجامعه مهم دانست و افزود: این شورا از همان ابتدا تاکنون توانسته با تصمیم‌گیری به موقع برای صحنه‌های سرنوشت ساز و موثر جامعه نقش مهمی در سطح جامعه ایفا کند.

امام جمعه بوشهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را نقش مهم و تعیین کننده‌ای در صحنه‌های پیچیده نظام دانست و خاطر نشان کرد:اگر امور مدیریت نمی‌شد امروز نظام دچار بحران می‌شد اما با تصمیم‌گیری به موقع توانستیم پیچ‌های خطرناکی را پشت سر بگذاریم.

وی شورای هماهنگی را یک نعمت الهی برای نظام اسلامی دانست و افزود: این نهناد با فعالیت‌های ارزنده خود سبب شد جامعه اسلامی در مسیری قرار گیرد که ایستگاه آن استقلال، اسلامیت، آزادی و تمدن باشد.

انتهای پیام/ ت

نظر شما