شناسهٔ خبر: 35366660 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

وزیر انرژی آمریکا ایران را عامل حمله به «آرامکو» خواند/ترامپ:آماده اقدام نظامی هستیم

وزیر انرژی آمریکا در نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی نامربوط به دستور کار نشست، ایران را به حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا روز دوشنبه ایران را به دست داشتن در عملیات حمله به تأسیسات نفتی «بقیق» شرکت در آرامکو در عربستان سعودی متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

پری که در نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین صحبت می‌کرد، در اظهاراتی نامربوط به دستور کار نشست، گفت: «پیش از آنکه بخواهم پیام رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ را با شما در میان بگذارم، می‌خواهم بگویم که ایالات متحده با تمام وجود حمله ایران به پادشاهی عربستان سعودی را محکوم می‌کند. و از دیگر کشورها هم می‌خواهیم که آن را محکوم کنند.»

وی افزود: «این رفتار غیرقابل قبول است، این غیرقابل قبول است و آن‌ها باید بابت آن پاسخگو باشند. اشتباه نکنید، این حمله‌ای عامدانه به اقتصاد جهانی و بازار جهانی انرژی بوده است. رئیس‌جمهور ترامپ مجوز عرضه نفت از ذخایر راهبردی نفت، در صورت نیاز، را صادر کرده است و وزارتخانه من آماده پاسخ به این درخواست است. با وجود تلاش‌های شریرانه ایران، کاملا اطمینان داریم که بازار انعطاف‌پذیر است و پاسخ مثبتی خواهد داد.»

ادعای یک مقام دولتی آمریکا: ایران با دهها موشک کروز و ۲۰ پهپاد تاسیسات نفتی سعودی را زده است

یک مقام دولتی آمریکا که نخواسته نامش فاش شود در گفتگو با شبکه خبری" ای بی سی" آمریکا مدعی شده: ایران از خاک خودش با استفاده از دهها موشک کروز و ۲۰ پهپاد تاسیسات نفتی سعودی را هدف قرار داده است.

او در ادامه مدعی شده: حوثی ها به دروغ مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفته اند، چون آنها می خواهند کسب اعتبار کنند

اولین واکنش بن سلمان به حمله به تاسیسات نفتی عربستان

ولیعهد سعودی به حملات پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تاسیسات نفتی دو منطقه بقیق و خریص در عربستان واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری عربستان، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در واکنش به حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به دو پالایشگاه بقیق و خریص در عربستان گفت که "قادر است" تا با آنچه به زعم خود "تجاوزگری تروریستی" خواند، مقابله کند.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در جریان تماس تلفنی محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی با وی "بر قدرت عربستان در مقابله با این تجاوزگری تروریستی و برخورد با آن" تاکید کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما