شناسهٔ خبر: 35366015 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

دمای هوا در آذربایجان غربی افزایش می‌یابد

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به پایداری جو، روند رو به رشد دما از امروز /دوشنبه/ در استان آغاز شده وو تا آخر هفته ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

 مهدی صابری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: افزایش چهار تا ۶ درجه ای دما تا پایان هفته جاری فرصت مناسبی برای برداشت محصول پایان تابستانی کشاورزان است.

 وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: دمای ارومیه در این مدت بین ۱۳ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود و شهرهای چالدران و بوکان به ترتیب با دمای ۹ درجه و ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای استان لقب گرفتند.

وی اضافه کرد: عصر دیروز /یکشنبه/ بارندگی‌هایی نیز در شهرهای شمالی آذربایجان غربی رخ داد که ماکو و چالدران با ۱.۴ و ۱.۷ میلیمتر بارش پر باران‌ترین شهرها بودند.

صابری افزود: جنوب و مرکز استان از امروز شاهد وزش باد بوده و و فردا /سه شنبه/ وزش باد در تمام نقاط استان فراگیر خواهد بود.

وی اظهار داشت: توصیه های هواشناسی کشاورزی به باغداران استان برداشت سریع محصولات سیب، انگور و گردو و آبیاری نکردن باغ‌های سیب است.

.وی اضافه کرد: زارعان نیز می‌توانند زمین‌های زراعی خود را برای کشت کلزا آماده سازی کنند و جهت تهیه نهاده ها برای کشت پاییزه اقدامات لازم را انجام دهند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: تنظیم دما و رطوبت در مرغداری و گلخانه ها نیز نباید فراموش شود.

وی بیان کرد: بر اساس اظهارات کارشناسان بخش هواشناسی کشاورزی استان و باتوجه به ذخیره سازی انواع کود شیمیایی در استان و آماده سازی توزیع آنها لازم است تا کشاورزان به دفاتر فروش و کارگزاران در استان مراجعه کنند.

نواحی شمالی آذربایجان‌غربی در روز یکشنبه شاهد بارش های رگباری بوده که جزو بارشهای فصلی استان محسوب می‌شود.

این استان جزو پر بارش‌ترین استانهای کشور با متوسط ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیمتر بارندگی سالانه است.

انتهای پیام

نظر شما