شناسهٔ خبر: 35364049 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۸۴۴ دکتر و مهندس راننده سرویس مدرسه هستند

فرماندار تهران گفت: ۸۴۴ نفر از رانندگان سرویس مدارس دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی فرهادی فرماندار تهران در جلسه رونمایی از برچسب سرویس مدارس شهر تهران با اشاره به اینکه تربیت انسان‌ها برعهده آموزش و پرورش است، اظهار کرد: در ۸ سال دفاع مقدس به ازای هر دو دانش آموز شهید، یک معلم شهید تقدیم کردیم.

او افزود: شهدا تربیت شده همین معلمان دلسوز، مخلص و وفادار به نظام هستند و انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و با حضور معلمان در صحنه به نتیجه رسید.

فرماندار تهران گفت: اگرچه ما به دلیل بحث تحریم ها و بازسازی بعد از جنگ وضعیت سختی را پشت سر گذاشتیم، اما تعلیم و تربیت محور اصلی کشور قرار گرفت و تلاش کردیم عدالت آموزشی در کشور برقرار باشد، اما هنوز تا جایگاه واقعی فاصله طولانی دارد.

فرهادی ادامه داد: برای رسیدن به نقطه مطلوب باید در زمینه زیرساخت‌ها و مهارت‌های کسب و مار و زندگی هزینه کنیم. آموزش و پرورش نیز در این زمینه هزینه کرد کمی دارد، چراکه پول و اعتبار ندارد، هر چند که بخش عظیمی از اعتبارات اجرایی در اختیار آموزش و پرورش است، اما در بخش زیرساخت‌ها این اعتبارات نیست یا اگر وجود داشته باشد بسیار کم است.

او با اشاره به وجود ۱۲ میلیون دانش آموز در کشور افزود: آسیب‌های زیادی این دانش آموزان را تهدید می‌کند تا از مسیر انقلاب دور و همانند انسان‌های بی اراده تربیت شوند که این موضوع خواسته دشمنان است، بنابراین باید همه امکانات در جهت تقویت آموزش و پرورش  باشد.

بیشتر بخوانید: ۲۱ هزار معلم تهرانی تا سال ۱۴۰۱ بازنشسته می‌شوند

فرهادی با بیان اینکه تقویت آموزش و پرورش موجب تربیت انسان‌های خوب و موفق است، گفت: به دلیل وجود برخی از محرومیت‌ها در سایر بخش‌های جامعه، کم کاری بسیاری را در بخش آموزش و پرورش شاهد هستیم.

فرماندار تهران ادامه داد: یک دوازدهم جمعیت دانش آموزان کشور در تهران هستند، اما تهران از نظر امکانات و فرسودگی مدارس جزء رتبه‌های آخر قرار دارد و از لحاظ بافت فرسوده با هیچ منطقه‌ای قابل مقایسه نیست.

او با اشاره به وجود ۲۶۴ مدرسه بالای ۶۰ سال در تهران افزود: ۵۰۰ مدرسه در شهر تهران نیازمند بازسازی هستند و باید ۲۰ هزار کلاس جدید ایجاد شود و برای توسعه و پیشرفت هیچ راهی جز تقویت آموزش و پرورش نداریم و همه باید کمک کنند.

فرهادی درباره سرویس مدارس گفت: ۱۷۰ هزار نفر در سال گذشته از سرویس مدارس استفاده کردند و امسال به دنبال این هستیم که تمام متقاضیان را تحت پوشش قرار دهیم.

فرماندار تهران تصریح کرد: ۸۴۴ نفر از رانندگان سرویس مدارس دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند و این موضوع نشانگر سطح سواد بالای رانندگان سرویس مدارس است و بیانگر آن است که این ناوگان تحت نظارت است.

انتعای پیام/

وجود ۱۲ میلیون دانش آموز در کشور

نظر شما