شناسهٔ خبر: 35363975 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

امنیت ترافیکی نیازمند تولید خودروهای استاندارد

رییس پلیس راه کشور در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان سمنان لازمه تولید و ایجاد امنیت ترافیکی را وجود مواد اولیه مناسب عنوان کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سردار سید تیمور حسینی مدیریت را یکی از مولفه های مهم در کاهش آمار تصادفات جاده ای و تلفات انسانی بیان کرد و افزود: تولید خودروهای استاندارد و ایمن و جاده های ایمن تا 70 درصد تصادفات را کاهش میدهد.
سردار حسینی با تاکید بر ارتقا ایمنی در مسیر پردد تهران مشهد در حوزه استحفاظی استان سمنان گفت: ایجاد جاذبه به عناوین مختلف از جمله افزایش استراحتگاههای بین راهی، ایجاد مراکز فروش تولیدات و محصولات محلی مردم منطقه در طول مسیر در کاهش خستگی و خواب آلودگی رانندگان و در نتیجه کاهش حوادث جاده ای نقش بسزایی دارد.
رییس پلیس راه کشور هوشمند سازی جاده ای را از دیگر راهکارهای کاهش تصادفات عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح نیاز به همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط دارد.
استاندار سمنان نیز در این جلسه حضور پلیس در جاده های را را موجب ایجاد امنیت و آرامش مسافران دانست و گفت: تامین نیروی انسانی لازم در این زمینه ضروری است.
علیرضا آشناگر افزایش دوربینهای ثبت تخلف، نصب علائم راهنمایی و رانندگی، آموزش و استفاده از فناوریهای نوین را از دیگر راهکارهای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای و شهری عنوان کرد.
سرهنگ کبیری فرمانده پلیس راه استان هم در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت راهها و آمار تصادف جاده ای در استان سمنان گفت: در حال حاضر 19 نقطه حادثه خیر و 23 نقطه دارای تصادف در استان سمنان داریم که باید با هماهنگی و همکاری دستگاهای مرتبط و تخصیص اعتبارات لازم این نقاط اصلاح شود.
در این جلسه با موافقت رییس پلیس راه کشور، کاهش سرعت در سی کیلومتری محور میان دشت به عباس آباد در شرق استان به دلیل عبور یوزپلنگ آسیایی و حفاظت از این گونه نادر جانوری تصویب شد.
 

 

نظر شما