شناسهٔ خبر: 35363928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶ موکب برای خدمات‌رسانی به زائران در سرپل‌ذهاب برپا می‌شود

قصرشیرین- ایرنا- رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات سرپل ذهاب گفت: ۶ موکب توسط موکب‌داران این شهرستان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) برپا می‌شود.

صاحب‌خبر -

 اسفندیار کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نزدیکی مرز خسروی به عتبات عالیات، پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از این مرز رسمی تردد کنند. 

وی اظهار داشت: بیشترین تدابیر اندیشیده شده برای تاریخ ۱۳ تا ۳۰ مهرماه است که پیش بینی می شود که بیشترین تردد زوار در این ایام انجام شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سرپل ذهاب تصریح کرد: اداره راه و حمل و نقل جاده ای همکاری لازم را برای استقرار موکب ها در مسیر حرکت زائران را به عمل آورده است.

کرمی تاکید کرد: در سرپل ذهاب هرکسی که بصورت شخصی پذیرای زوار اربعین باشد باید روال اداری و اقدام های امنیتی در بحث اسکان را از طریق عتبات عالیات انجام دهد و احراز هویت را کامل کند و به این نهاد مربوطه مراجعه کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گونه توقف زائر در سرپل ذهاب نداشته ایم، گفت: آمادگی در بحث اسکان زائران در شهرستان وجود دارد.

سرپل ذهاب با ۹۰ هزار تن جمعیت، ۴۸کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

هم اکنون به طور میانگین روزانه سه هزار مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می کنند.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد. 

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد. 

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید. 

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است. 

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

۳۰۱۲/۷۳۹۹/۸۰۶۶

نظر شما