شناسهٔ خبر: 35363879 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار پارس آباد خبر داد:

تولید سالانه بیش از ۲۰ هزار متر مربع ورنی در پارس آباد

پارس‌آباد - فرماندار پارس آباد گفت: سالانه بیش از ۲۰ هزار متر مربع ورنی مغان توسط دو هزار نفر از فعالان این حوزه در شهرستان پارس‌آباد تولید می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی علایی پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از دوره آموزش کوتاه مدت بافت ورنی مغان، تصریح کرد: سالانه بیش از ۲۰ هزار متر مربع ورنی مغان توسط دو هزار نفر از شاغلین این حوزه در سطح کیفی مطلوب و استاندارد در شهرستان پارس آباد تولید می‌شود.

وی افزود: ورنی مغان ثبت جهانی شده و متقاضیان و علاقه مندان آن نه تنها در داخل کشور بلکه در بازارهای ‌خارجی و کشورهای همسایه نیز هستند.

فرماندار پارس آباد ادامه داد: با افزایش حمایت‌ها از ورنی بافان مغان، می‌توان تولید این محصول را افزایش داده و سطح درآمدزایی و اشتغال این بخش را نیز بالا برد.

به گفته علایی بازاریابی و یافتن بازارهای مناسب ورنی در داخل کشور و حتی صادرات به دلیل مرغوبیت تولید این محصول باید به اولویت اساسی تبدیل شود.

صدور ۲۰۰ فقره مجوز مشاغل خانگی در بخش صنایع دستی مغان

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پارس آباد نیز در این بازدید عنوان کرد: صدور بیش از ۲۰۰ فقره مجوز مشاغل خانگی در سال ۹۷ و پنج ماهه ابتدایی سال جاری و معرفی ۱۸۵ نفر جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۹۸ از جمله اقدامات انجام شده در حوزه صنایع دستی شهرستان پارس آباد است.

علی رضا ارژنگی همچنین بیمه شدگان صنایع دستی شهرستان‌های پارس آباد مغان و اصلاندوز را ۳۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر پنج تولید کننده برتر ورنی مغان در سطح شهرستان پارس آباد و اصلاندوز در حال فعالیت هستند.

به گزارش مهر، شهرستان‌های پارس آباد و اصلاندوز یکی از قطب‌های تولید ورنی در استان و کشور محسوب می‌شوند.

نظر شما