شناسهٔ خبر: 35363753 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون استاندار اعلام کرد:

توسعه شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای در استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان از برنامه‌ریزی این استان به‌منظور توسعه شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ حشمت‌الله عسگری در سومین جلسه کارگروه توسعه شهرک‌های کشاورزی این استان با اعلام این خبر اظهار کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از مهمترین اولویت‌های این استان در بخش کشاورزی است.

وی از توسعه شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای به عنوان یکی از کلیدی‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای در استان نام برد و افزود: جهادکشاورزی و دستگاه‌های ذی‌ربط موظفند با توجه به اهمیت موضوع، به صورت ویژه برای تحقق برنامه‌های این بخش و گسترش کشت گلخانه‌ای در استان برنامه‌ریزی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی در کشور و استان خاطرنشان کرد: جلوگیری از هدر‌رفت منابع آبی و بهینه‌سازی مصرف آن در بخش کشاورزی، یکی از مواردی است که ضرورت اجرای طرح توسعه شهرک‌های کشاورزی و تقویت کشت گلخانه‌ای و توسعه کمی گلخانه‌ها را بیش از یش در این استان نمایان می‌کند.

وی از حمایت ویژه استان از سرمایه‌گذاران این بخش خبر داد و گفت: خوشبختانه از لحاظ تامین منابع و پشتیبانی مالی نیز در استان‌ مشکلی وجود ندارد و آمادگی داریم تا به سرمایه‌گذارانی که آورده مالی و طرح‌های اولویت‌داری در این حوزه دارند، تسهیلات ارزان‌قیمت اعطا کنیم.

عسگری بر لزوم حمایت فرمانداران از طرح‌های مرتبط با توسعه شهرک‌های کشاورزی تاکید و تصریح کرد: شهرستان‌های هشت‌گانه استان از ظرفیت خوبی در این بخش برخوردارند لذا از فرمانداران و ادارات جهادکشاورزی شهرستان‌ها خواسته شده همه توان خود را در راستای توسعه کشت گلخانه‌ای به‌کار گیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان بر ضرورت همراهی و سهیل‌گری شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها با صاحبان طرح‌های این بخش تاکید و اظهار کرد: باید این شوراها به‌عنوان عالی‌ترین شورای تصمیم‌گیر این بخش در شهرستان‌ها، ضمن همسویی با صاحبان طرح‌ و ایده در راستای تحقق اولویت‌های هشت‌گانه توسعه استان گام بردارند .

 

نظر شما