شناسهٔ خبر: 35363225 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان:

طرح پایش سلامت در ۷۱ دانشگاه اجرا می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید طرح پایش سلامت در ۷۱ دانشگاه کشور اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

«محمدحسین علیزاده» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش با اشاره به تدوین کارنامه سلامت برای دانشجویان اظهار داشت: موضوع تندرستی و سلامت دانشجویان در اولویت برنامه های اداره کل تربیت سازمان امور دانشجویان قرار دارد و سال گذشته با کمک پژوهشگاه علوم ورزشی یک طرح آزمایشی در ۴۰ دانشگاه برای بررسی وضعیت سلامت دانشجویان انجام شد.
مدیرکل تربیت سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: با توجه به این طرح، امسال اداره کل تربیت بدنی در ۷۱ دانشگاه پایش سلامت را انجام می دهد و در فرصت باقیمانده تا شروع سال تحصیلی جدید تیم های تخصصی مورد نظر دعوت به کار شدند.
علیزاده در این باره افزود: برای ۲۰۰ کارشناس زن و مرد دانشگاه های کشور یک جلسه هماهنگی و بازآموزی در هفته پایانی شهریورماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود و این افراد حداقل باید دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند.
وی اظهار داشت: این کارگاه، یک روزه برگزار و از ابتدای مهرماه برای دانشجویان ورودی جدید دانشگاه ها طرح پایش سلامت اجرا می شود و نتایج این طرح تا امتحانات بهمن ماه آماده شده و در اختیار سازمان قرار می گیرد.
مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: همچنین با یک سرمایه گذاری وسیع توسط دانشگاه ها اتاق های تندرستی در خوابگاه های دانشجویان دختر و پسر تجهیز و آماده سازی شده است.
به گفته علیزاده، در زمان حاضر تمام دانشگاه ها حداقل یک اتاق تندرسی دارند و این سیاست را ادامه می دهیم که این اتاق ها هر روز با کیفیت بهتر در اختیار دانشجویان قرار گیرند./

نظر شما