شناسهٔ خبر: 35362930 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگی هنری آموزش و پرورش:

برپایی ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در مدارس ۲۰ استان کشور

تهران- ایرنا- مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش از برپایی ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه در ۲۰ استان سراسر کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه وزارت آموزش و پرورش، علی رمضانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و تاکید بر ضرورت نشر فرهنگ کتاب وکتابخوانی در بین دانش آموزان، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید، بیست و دومین طرح ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در۵۰ هزار مدرسه با حضور ۲۰ استان کشور برگزار می شود.

وی زمان برگزاری نمایشگاه های کتاب را ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه و همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی اعلام و عنوان کرد: تعداد ناشرین شرکت کننده ۱۵۰ ناشر است که با ارائه هشت هزار کتاب در این طرح شرکت می کنند.

رمضانی تصریح کرد: در یک فراخوان هشت هزار جلد کتاب دریافت شده است و کارگروه مربوطه حدود پنج هزار جلد از این کتاب ها را انتخاب و برای شرکت در نمایشگاه های کتاب مدارس معرفی کرده است.

وی افزود: ۸۰ درصد نمایشگاهای کتاب در مدارس  مقطع ابتدایی و ۲۰ درصد نیز در مدارس متوسطه اول و دوم برپا می شوند. درحال حاضر کارشناسان استانها در یک همایش سه روزه کتاب های مناسب و مورد نیاز استان را از بین کتاب های ارائه شده انتخاب و به طرح ۵۰ هزار نمایشگاه معرفی خواهند کرد.       

نظر شما