شناسهٔ خبر: 35362803 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه مازندران:

سرانه فضای ورزشی دختران در مازندران با استاندارد فاصله دارد

بابلسر - رئیس دانشگاه مازندران گفت: سرانه فضای ورزشی سرپوشیده ویژه دختران در استان۳۶ صدم مترمربع است و با استاندارد کشوری فاصله زیادی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش نوذری پیش ازظهر دوشنبه در نشست با وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری با تسلیت به شهادت امام حسین علیه السلام اظهار کرد: شعار دانشگاه مازندران، دانشگاهی برای جامعه است و نگاه و نگرش در دانشگاه این است که بتوانیم مشکلات جامع را رصد و در جهت رفع آن اقدام کنیم.

وی افزود: یکی از چالش های مهم دانشگاه مازندران نداشتن دانشگاه تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری است ،علی رغم اینکه استان مازندران استانی گردشگری است اما متاسفانه این دانشگاه در ساختمان استیجاری در شهرستان نوشهر فعالیت می کند و این مهم ترین چالش ما در دانشگاه مازندران است.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه دانشگاه مازندران دارای ۱۲دانشکده، ۲۵۹رشته گرایش و ۵۴ گروه آموزشی است،گفت: دانشگاه مازندران یک دانشگاه جامع ،منتخب و مادر استان است و مسئولیت نظارت، ارزیابی و کیفی سازی آموزش عالی دانشگاهها بر عهده این دانشگاه است.

نوذری با اعلام اینکه سمت و سوی دانشگاه جامع مازندران به سمت تحصیلات تکمیلی و فعالیت های مربوط به فناوری است،افزود: این دانشگاه دارای ۱۱هزار و ۳۵۴دانشجو است که از این تعداد ۶۲درصد کارشناسی۲۱درصد کارشناسی ارشد و ۱۷درصد در مقطع دکترا تحصیل می کنند.

وی با اشاره به تحصیل ۸۶دانشجوی خارجی و ۳۸۴عضو هیئت علمی ،گفت: ۶۷درصد از فعالیت های دانشگاه مازندران در حوزه علوم انسانی است و اگر چه محدودیت انتشارات مهم ترین چالش حوزه بین الملل است اما از سال ۹۷ حدود ۸۱۵ مقاله از این دانشگاه منتشر شده است که آمار قابل قبولی است.

رئیس دانشگاه مادر مازندران عدم ظرفیت خوابگاهها برای پذیرش دانشجویان را از دیگر چالش های دانشگاه مازندران دانست و افزود: تعداد متقاضیان خوابگاههای ما ۸هزار و ۵۰۰نفر اما ظرفیت خوابگاههای ما دو هزار و ۴۰۰نفر است و چون درصد ترکیبی دانشجویان ما بیش از ۶۰درصد مر بوط به دانشجویان دختر است، معضل خوابگاهی برای ما به وجود آورده است و با چالش جدی در این بخش مواجه هستیم.

نوذری وضعیت سرانه ورزشی سرپوشیده دانشجویان دختر را ۳۶صدم متر مربع اعلام کرد و گفت: نسبت به شش متر استاندارد تعریف شده فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه پسران این دانشگاه از فضای سرپوشیده ورزشی اختصاصی بهره مند نیستند،گفت: اگر چه  در فضای روباز ۱۱متر سرانه مطلوب دارند اما استان مازندران ۶ماه ازسال بارندگی دارد و پسندیده نیست که از سرانه ورزشی سرپوشیده بهره مند نشوند.

نوذری با بیان اینکه تعداد زیادی از دانشکده های ما مهمان دانشکده های دیگر هستند و این چالش سنگینی برای ما به وجود می آورد ،گفت: این امر ضرورت حمایت از پروژه های عمرانی و تخصیص اعتبارات لازم برای احداث این پروژه ها را رقم می زند.

نظر شما