شناسهٔ خبر: 35362160 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان - ۲۰۱۹

پیروزی بزرگ سنگین وزن ایران مقابل قهرمان جهان

نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در دومین مبارزه خود برابر حریف عنوان‌دار از روسیه به برتری رسید.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه رقابت‌های ۳ وزن پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در نورسلطان پایتخت قزاقستان، امیر قاسمی منجزی نماینده سنگین وزن ایران و دارنده مدال‌های طلای آسیا در دومین مبارزه برابر سرگئی سیمینوف قهرمان ۲۰۱۸ جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه به روی تشک رفت و در پایان در حالیکه ۴ بر صفر از حریف عنوان‌دار خود عقب بود در سه دقیقه دوم با حمله‌های مداوم حریف خود را از نفس انداخت و در نهایت به برتری ۶ بر ۴ رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

منجزی پیش از این در دور نخست ۳ بر یک مقابل دیوید از جمهوری چک به برتری رسید.

در وزن ۶۰ کیلوگرم ۳۹ نفر حضور دارند، علیرضا نجاتی در دور نخست به مصاف سیداله تاژایف از ترکمنستان رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی دور بعد شد. وی در دور بعد هایتم محمود فهمی از مصر را ۳ بر یک شکست داد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی دارنده مدال‌های طلای بازی‌های آسیایی و برنز جهان پس از استراحت در دور اول در دور دوم با کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی پیکار کرد. گرایی در حالی که در مسابقات قهرمانی آسیا ۸ بر صفر به این کره ای باخته بود، در قزاقستان انتقام سختی از او گرفت و در حدود دو دقیقه او را ۸ بر صفر شکست داد و به یک برد ارزشمند رسید.

گرایی در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان الوین مورسالیف از آذربایجان و بولکوادزه از گرجستان می رود. در این وزن ۳۸ نفر حضور دارند.

تاکنون تیم ایران توسط سعید عبدولی به یک مدال برنز رسیده در وزن ۸۲ کیلوگرم رسیده است.

نظر شما