شناسهٔ خبر: 35357807 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

افت ارزش دلار آمریکا در پی حملات پهپادها به تاسیسات نفتی عربستان

پس از حمله به تأسیسات پالایشگاهی عربستان و مختل شدن عرضه نفت به بازارهای جهانی ارزش دلار در برابر سایر ارزهای مهم دنیا ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۸.۰۵۳ رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 پس از حمله به تأسیسات پالایشگاهی عربستان و مختل شدن عرضه نفت به بازارهای جهانی و افزایش درگیری ها در خاورمیانه،  ارزش ارز کشورهای تولید کننده نفت در روز دوشنبه افزایش یافت ولی دلار پایین آمد.

 اخبار اقتصادی- قیمت نفت پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان بیش از 15 درصد افزایش یافت. این تاسیسات شامل بزرگترین تاسیسات پالایش نفت جهان در بقیق می شود. 5 درصد از عرضه جهانی نفت کم شده است.

 گروه حوثی های یمن مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است ولی آمریکا مستقیماً ایران را  مقصر می داند.

دلار کانادا 0.5 درصد افزایش یافته و به 1.3224 در هر دلار رسیده است. کرون نروژ هم با 0.6 درصد افزایش به 8.9363 در هر دلار رسید.

 هر دوی این ارزها معمولاً همگام با قیمت نفت تغییر می کنند چون هر دوی این کشورها صادر کنندگان بزرگ نفت هستند.

  این حملات باعث شد ترامپ در توییتر خود بنویسد که آمریکا آماده یک پاسخ است.

 ژاپن و فرانک سوئیس هر کدام 0.3 درصد در برابر دلار افزایش یافتند. ین به 107.60 در هر دلار رسید و فرانک تا 0.9871 بالا رفت. طلا هم یک درصد افزایش یافت.

ارزش دلار در برابر  سایر ارزهای مهم دنیا 0.2 درصد کاهش یافت و به 98.053 رسید.

 بازارهای ارز غیر از نفت منتظر نتایج اجلاس بانک های مرکزی در آمریکا و ژاپن در این هفته هستند و همچنین اطلاعات اقتصادی مهم استرالیا و نیوزیلند که می‌تواند دورنمای  نرخ ارز ها را مشخص کند.

 تحلیلگران گروه بانکداری استرالیا و نیوزلند می گویند:« تهدیدهای ژئوپلیتیکی و اطلاعات بانک های مرکزی در این هفته تعیین کننده هستند».

در آمریکا، سرمایه گذارانی که کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در روز چهارشنبه پیش بینی می کردند، حالا همه مطمئن هستند نرخ بهره کاهش می یابد و بر سر مقدار آن اختلاف دارند.

 بازارها همچنین انتظار دارند بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را بیش از این کاهش دهد و آن را به محدوده منفی برساند.

 نخست وزیر چین روز دوشنبه گفت رسیدن به بیش از 6 درصد رشد اقتصادی با وجود سیاست حمایت از تولید داخلی بسیار سخت است.

 پوند انگلیس ارزش خود را طی هفته گذشته حفظ کرد و از بیست و پنجم جولای روی همان 1.2491 دلار مانده است. یورو هم در 1.1077 دلار ثابت ماند.

 

نظر شما