شناسهٔ خبر: 35355729 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معرفي جزيره پانگ کور لوت مالزي

صاحب‌خبر -

خبرگزاری آریا- بیشتر کشورهای جنوب شرق آسیا و به خصوص کشور مالزی به داشتن جزیره های کوچک و بزرگ میان مسافران و گردشگران در سراسر دنیا شناخته می شوند. جزایر این کشورها با دارا بودن ساحلی تمیز و زیبا، هتل ها و اقامتگاه های مناسب و تفریحات بسیار هر ساله مورد بازدید مسافران و گردشگران زیادی می باشد. اما در این میان یکی از بهترین و پربازدیدترین جزیره های مالزی جزیره پانگ کور لوت شگفت انگیز است. این جزیره به خاطر داشتن فضایی بسیار دیدنی و عالی و به خصوص چشم انداز بی نظیر و طبیعتی بکر و دست نخورده یکی از زیباترین جزیره های مالزی شناخته می شود. جزیره پانگ کور لوت در قسمت شمال غربی مالزی و ساحل ایالت پراک قرار دارد و البته برای رسیدن به آن راه های زیادی موجود است. که در ادامه مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد. این جزیره زیبا هشت کیلومتر مربع مساحت داشته و جمعیت ساکن در جزیره نزدیک به هزار نفر می باشند. گر چه دولت مالزی تبلیغات گسترده ای درباره گردشگری بودن این جزیره انجام داده است و این تبلیغات باعث آمدن مسافران و گردشگران زیادی به این جزیره شده است، اما هنوز صنایع محلی و البته اصلی این جزیره ماهی گیری و مشاغل مربوط به آن است. همین امر نشان دهنده این است که شغل بیشتر مردم ساکن در جزیره پانگ کور لوت ماهیگیری می باشد. گردشگرانی که به این جزیره می روند می توانند با کرایه وسایل ماهیگیری و البته با همراهی و راهنمایی افراد محلی به ماهی گیری بپردازند.

جزیره پانگ کور لوت با  قیمت تور مالزی مناسب ،  طبیعتی بسیار زیبا و البته دست نخورده ای دارد که برای طبیعت گردان می تواند جذاب باشد اما در این جزیره یک بخش مدرن و پیشرفته هم هست به نام باسیر بوگاک. در این منطقه هتل ها و استراحتگاه های شیک و پیشرفته ای می باشد و انواع سرگرمی های دنیای مدرن را در آن می توانید پیدا کنید در این منطقه مراکز خریدی هم وجود دارد.

به گزارش سفر باتو ، در جزیره پانگ کور لوت امکانات و تفریحات زیادی هست که هر کدام از آنها می توانند تمام روز شما را به خود مشغول نمایند. انواع مختلف تفریحات و ورزش های آبی مثل جت اسکی، قایق سواری، قایق های موزی، کوه نوردی، زمین گلف، شنا و چندین بازی و تفریح دیگر را می توان نام برد که مسافران و گردشگرانی که به این جزیره آمدند را سرگرم نماید تا از سفر خود به اینجا راضی باشند و خاطرات خوبی را از پانگ کور لوت با خود به خانه هایشان ببرند. در کنار این تفریحات و ورزش ها مسافران می توانند از جاذبه های تاریخی که در این جزیره زیبا موجود می باشد هم دیدار داشته باشند که از آن جمله می توان به معبد فولین کونگ، معبد کالی عمان و باقی مانده قلعه هلندی که آنرا پناهگاه سنگ تاریخی می نامند و به ببر صخره ای معروف است. جاذبه های طبیعی این جزیره هم قابل توجه هستند و جذابیت خاص خودشان را دارند. مانند جنگل استوایی با درختان بسیار زیاد و در هم پیچیده و یا ساحل پاکیزه و آرامش بخش و خانه ها و ساختمان های مردم منطقه می توان اشاره کرد.

در جزیره پانگ کور لوت مالزی هتل های بسیار خوبی که همگی رتبه خوبی را از جانب سازمان هتل داری جهانی هم دارند،وجود دارد. این هتل ها کیفیت مناسبی دارند و قیمت آنها هم به صرفه می باشد. جالب است که بدانید یکی از عجیب ترین هتل های خصوصی ساحلی در مالزی، هتلی به نام پانگ کور لوت در یک جزیره خصوصی واقع شده است. این هتل زیبا بیشتر توسط عروس و دامادها انتخاب می شود که برای برگزاری جشن عروسی و یا گذراندن ماه عسل به آنجا می روند. همانطور که گفته شد در این جزیره انواع هتل وجود دارد و هر مسافری با هر توان مالی می تواند هتلی را انتخاب نماید. گردشگرانی که به صورت انفرادی سفر می کنند باید به خلیج نیپاه بروند و در هتل های آنجا اقامت کنند اما آنهایی که خانوادگی سفر کرده اند معمولا در اطراف تلوک دالام و در هتل ساحلی جزیره پانگ کور لوت می مانند.

جزیره پانگ کور لوت تاریخ پر فراز و نشیبی هم دارد. این جزیره در گذشته های دور محل پنهان شدن دزدان دریایی بوده و پس از مدتی و در سده هفدهم میلادی پای استعمارگران اروپایی در این جزیره باز شده است و هلندی ها برای اینکه از اموال تجاری خود در برابر دزدان دریایی مراقبت کنند قلعه ای را در این جزیره بنا نمودند. هدف آنها تجارت ماده "قلع"بود که ارزش زیادی داشت. اکنون خرابه های این قلعه تبدیل به جاذبه گردشگری شده است. اتفاق تاریخی دیگری که در این جزیره رخ داده امضای پیمان تاریخی و مهم میان حاکم محلی پراک و دولت استعماری انگلیس بوده است. این قرارداد باعث این شد که پای استعمار بریتانیا به شبه جزیره مالایا باز گردد. این پیمان به پیمان پانگ کور معروف شده و در تاریخ این قرارداد را به این نام می شناسند.

نظر شما