شناسهٔ خبر: 35354870 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

٣٠ شهریور آخرین مهلت شرکت مولفان در سومین جایزه کتاب سال ایلام

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ٣٠ شهریور را آخرین مهلت شرکت مولفان در سومین دوره جایزه کتاب سال ایلام اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، عمران خودآموز گفت: تاکنون جایزه کتاب سال استان ایلام در دو دوره برگزار شده که نقش مهمی در راستای تقویت و توسعه کمی و کیفی کتاب‌های منتشره شده به همت مؤلفان و ناشران ایلامی داشته است.

وی گفت: در دومین دوره جایزه کتاب سال استان از کتاب‌های منتشر شده و تألیفات نویسندگان استان در سال‌های ۹۵ و ۹۶ بالغ‌ بر ۱۳۰ عنوان کتاب به دبیرخانه این جایزه در استان ارسال شد که داوران بر اساس شاخص‌ها و معیارهای کتاب سال جمهوری اسلامی جایزه کتاب سال ایلام را داوری کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره به انتشار سومین دوره جایزه کتاب سال این استان، یادآور شد: هدف از برگزاری جایزه کتاب سال ایلام، حمایت و تشویق نویسندگان و اهل‌قلم و ناشران متعهد، ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی و اعتلای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در استان است.

خودآموز، ادامه داد: در جایزه کتاب سال استان ایلام، تمام مؤلفان و پدیدآورندگانی که در سال ۱۳۹۷ در یکی از محورهای آثار منتشرشده از جمله مؤلفان و پدیدآورندگان ایرانی و خارجی در حوزه ایلام‌شناسی، آثار مؤلفان ایلامی در تمامی حوزه‌ها، آثاری که برای اولین بار در سال ۹۷ با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ‌شده باشند شرکت کنند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه جایزه کتاب سال ایلام در سه گروه تألیف، ترجمه و احیای متون آثار ارسالی را می‌پذیرد، ادامه داد: کتاب‌های آموزشی از دایره انتخاب و داوری جایزه کتاب سال خارج می‌شوند و مؤلفان بومی استان ایلام تعداد دو نسخه از کتاب خود را به دبیرخانه جایزه کتاب سال، به نشانی ایلام، انتهای خیابان ٢٤ متری رسالت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، دبیرخانه سومین جایزه کتاب سال، ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، بابیان اینکه آخرین‌ مهلت ارسال اثر به دبیرخانه جایزه کتاب سال ایلام پایان شهریورماه سال جاری است، از تمام ناشران و مؤلفان ایلامی برای ارسال اثر به دبیرخانه جایزه کتاب سال ایلام دعوت کرد.

خودآموز، با بیان اینکه اهدای جایزه اتفاق و رفتاری خوب و مناسب و شایسته برای ناشران و مولفان است که می‌توانند از این فرصت معنوی و اعتباری، بهره مند شوند، تاکید کرد:جایزه ی کتاب سال استان ایلام،می تواند داشته‌ها و ظرفیت‌های بالای فرهنگی،ادبی،پژوهشی و... مولفان و ناشران را به جوامع هدف نشان دهد و قابلیت‌های کیفی و کمی این حوزه را در استان برجسته کند.

وی با تاکید بر حمایت‌های خوب و موثر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خصوصاً خانه کتاب و معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه از جوایز کتاب سال در استان، تصریح کرد: نگاه حمایتگرانه و راهگشای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این جریان، باعث بالندگی و ارتقای سطح علمی و کیفی ادبیات بومی و معیار در استان‌ها و بنیادهای انگیزشی مولفان و ناشران می‌شود و از طرف دیگر قابلیت‌ها و اندوخته‌های غنی ادبی استان را شناسایی و هدف‌مند می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: اهداء جایزه و تقدیر از تلاش و همت پدید آورندگان آثار فاخر ادبی، وظیفه‌ای غایی و ارزش مند است تا بابهره گیری از امکانات ممکن و موجود، جایزه ای ماندگار، موثر و قابل اعتماد و اعتنا، مدیریت و برگزار کرد.

خودآموز در پایان از فرهنگیان، فرهیختگان، پیشکسوتان و تلاشگران عرصه ادبیات و فرهنگ و هنر استان، در مشارکت سومین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام دعوت و تاکید کرد: آخرین‌مهلت ارسال اثر به دبیرخانه جایزه کتاب سال ایلام ۳۰ شهریورماه سال جاری خواهد بود.

سومین دوره جایزه کتاب سال ایلام با مشارکت مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام، موسسه خانه کتاب و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، برگزار می‌شود.

نظر شما