شناسهٔ خبر: 35354848 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو؛

۱.۷ میلیارد دلار واردات تجهیزات پزشکی/۲۷ میلیون دلار صادرات

حبیب احسنی پور

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته ۲۷ میلیون دلار صادرات تجهیزات پزشکی داشته ایم که امیدواریم این رقم در سال جاری افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین صفوی، در دیدار با وزیر بهداشت اندونزی، با اشاره به جایگاه رگولاتوری اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، اظهار کرد: بازار واردات تجهیزات پزشکی در ایران به بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار می رسد که بازار بزرگی محسوب می شود و ما می توانیم در زمینه اشتراک‌ دانش و تکنولوژی با کشور اندونزی همکاری دوجانبه داشته باشیم.

وی با اشاره به مراحل ثبت کالاهای وارداتی تجیزات پزشکی گفت: پس از ثبت نمایندگی خارجی، در مرحله اول تمامی قطعات تولید شده در کشور خارجی مراحل قانونی را سپری کنند و در مرحله بعدی، محصولات کیفیت سنجی شده و گواهی بین المللی آنها از جمله CE و FDA بررسی فنی شده و در مرحله سوم در کمیسیون های قیمت گذاری، تعیین نرخ می شوند.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی خاطرنشان کرد: برخی از کارخانه های تولیدکننده تجهیزات پزشکی ایران دارای استانداردهای بین المللی بوده و محصولات خود را به کشورهای متعدد صادر می کنند.

وی با اشاره به وجود زمینه های همکاری بیشتر در حوزه تجهیزات پزشکی بین دو کشور، عنوان کرد: وزارت بهداشت ایران علاقمند به توسعه همکاری در زمینه انتقال تکنولوژی به اندونزی و بالعکس است و در مورد محصولاتی که در ایران تولید نداریم در بحث انتقال تکنولوژی از اندونزی به ایران آماده همکاری هستیم.

صفوی تصریح کرد: در جلسات با مسئولان کشور اندونزی و در برنامه عملیاتی که با آنها در حال تدوین داریم، حاضریم زمینه بیشتر فعالیت و انتقال تکنولوژی را در دستور کار قرار دهیم.

در حال حاضر، تعدادی از تجهیزات پزشکی ساخت ایران از جمله مانتیورهای علائم حیاتی، تخت اتاق عمل، انکوباتور و الکتروکوتر به اندونزی صادر می شود.

نظر شما