شناسهٔ خبر: 35354810 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اظهارات غیرانسانی نماینده کویتی: مهاجران حتی پول هوایی که در کشورمان تنفس می‌کنند را باید بپردازند

یک نماینده پارلمان کویت در اظهاراتی غیر انسان‌دوستانه، اتخاذ تدابیر سختگیرانه علیه مهاجرانی که در این کشور زندگی می‌کنند را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور، «صفا الهاشم» نماینده پارلمان کویت، خواستار تحمیل هزینه برای هر خدمتی که مهاجران در این کشور از آن بهره‌مند می‌شوند، شد و در اظهاراتی غیر انسان‌دوستانه گفت آن‌ها حتی پول هوایی که در این کشور تنفس می‌کنند را باید پرداخت کنند.

الهاشم همچنین تقاضای خود در خصوص اعمال هزینه علیه مهاجرانی که از خیابان‌ها و جاده‌های این کشور استفاده می‌کنند را مطرح کرد. او در توضیح این تقاضایش گفت: «زمان آن رسیده چنین تدابیری را اتخاذ کنیم».

او ضمن تاکید بر لزوم دریافت هزینه هر نوع خدماتی از مهاجران افزود: ما حتی برای هوایی که مهاجران در این کشور تنفس می‌کنند باید هزینه دریافت کنیم.

این نماینده کویتی ضمن هشدار به «سعد الخراز» وزیر کار و امور اجتماعی این کشور، خواستار نظارت بر انجمن‌های تعاونی مصرف و همچنین وارد کردن نیروی کار عربی شد.

در همین حال، «عبدالوهاب البابطین» دیگر نماینده مجلس کویت ضمن حمایت از پیشنهاد الهاشم، نسبت به افزایش شمار مهاجران در کویت هشدار داد و اعلام کرد مهاجران باید به نیمی‌ از جمعیت کویت کاهش یابند.

بر اساس آمار سازمان اطلاعات شهروندی کویت، تا پایان ژوئن ۲۰۱۸ مهاجران حدود ۷۰ درصد [۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر] از جمعیت کویت را تشکیل می‌دهند.

یادآور می‌شود الهاشم یکی از نمایندگان مجلس کویت است که سابق طولانی در مخالفت با حضور مهاجران در این کشور دارد و بار‌ها خواستار اخراج کارگران مصری که بخش عمده‌ای از خدمات را در این کشور انجام می‌دهند، شده است. او معتقد است مهاجران به اقتصاد کویت ضربه می‌زنند.

انتهای پیام/

نظر شما