شناسهٔ خبر: 35354783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پوشش ۱۰۰ درصدی شهر‌ها

اتصال ۳۲۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد به شبکه اینترنت

خبرگزاری صداوسیما

۳۲۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد به شبکه اینترنت متصل است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل شرکت مخابرات این استان گفت: ۳۲۵روستا در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد به خدمات اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.
سید محمدهادی امیری افزود: شهرستان بویراحمد با ۱۲۲، کهگیلویه ۴۸، گچساران ۳۷، دنا ۳۳، چرام ۲۹، بهمئی ۲۴، باشت ۱۷و لنده ۱۵ روستا به ترتیب دارای بیشترین برخورداری مناطق روستایی به شبکه اینترنت هستند.
وی تعداد روستا‌های مجهز به اینترنت پرسرعت‌ای دی اس ال در کهگیلویه و بویراحمد را ۶۱ روستا ذکرکرد.
مدیرعامل مخابرات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون ۱۷ روستای بویراحمد،۱۵ روستای گچساران، ۱۲ روستای کهگیلویه، ۶ روستای باشت، پنج روستای دنا، سه روستای چرام،۲ روستای بهمئی و لنده یک روستا به اینترنت پرسرعت و تلفن ثابت مجهز شده اند.
وی بیان کرد: تمام شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش اینترنت تری جی و فورجی قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: پوشش جاده‌ای تلفن همراه در جاده‌های ارتباطی استان در ۱۸ ماه منتهی به اسفند ۹۷ از ۹۵۲ کیلومتر به ۹۹۹ کیلومتر افزایش یافته است.
امیری افزود: همچنین برای رفاه حال روستائیان ۳۷ دستگاه خودپرداز پست بانک در روستا‌های این استان نصب شده که ۲۱ مورد آن را دولت فعلی تأمین اعتبار کرده است.
وی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستا‌ها افزود: اتصال روستا‌های پرجمعیت به شبکه اینترنت از اولویت‌های جدی شرکت مخابرات استان است.
بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳ هزار نفری این استان در روستا‌ها ساکن هستند.
کهگیلویه وبویراحمد دارای هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

نظر شما