شناسهٔ خبر: 35354722 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شورای عالی آموزش‌وپرورش با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه نداشته‌ها آنقدر مسئولان را تسخیر کرده که از داشته‌های خود غافل مانده‌اند، گفت: در تلاش هستیم تا هفته‌های آینده شورای عالی آموزش ‌و پرورش با ریاست رئیس‌جمهور برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محسن حاجی میرزایی در گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور اظهار‌ کرد: در وزارت آموزش‌وپرورش مجموعه‌ای داریم که از قدرت تحلیل و درک کافی و توانایی انجام کار برخوردار است.

وی افزود: مشکلاتی امروز کشور، بسیار مزمن و تاریخی است و مشکل بکر کمتر داریم لذا در آموزش‌وپرورش هم از این نوع مسائل داریم که همچنان در زمان حمل شده و انباشته و پیچیده‌تر شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: حکمرانی موفق و توانمندی برای مدیریتی موفق به توانمندی حل پایدار مسائل وابسته است.

نداشته‌ها مسئولان را تسخیر کرده است

حاج میرزایی با اشاره به مدیریت داشته‌ها و حسی که به نداشتن‌ها وجود دارد، گفت: نداشته‌ها آنقدر مسئولان را تسخیر کرده که از داشته‌های خود غافل مانده‌اند در صورتی‌که می‌توانیم با داشته‌ها، نداشته ها را هم حل‌وفصل کنیم.

وی تصریح کرد: اساس تعالی داشتن تصویر روشنی از انتقال وضعیت است چراکه باید ازیک‌طرف ظرفیت‌ها را افزایش دهیم و از طرف دیگر نتایج را مدنظر قرار دهیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه اقدام برابر نتیجه نیست، گفت: مجموعه‌ای که روی نتایج  فعالیت‌هایش حساس باشد، می‌تواند پیشرفت کند و باید بر روی فرایند و نتایج تأکید شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه بازگشایی شکوهمند مدارس اهمیت دارد، بیان‌کرد: نگرانی‌های موجود در خصوص کمبود فضاهای آموزشی و نیروی انسانی رفع شود و این روزهای باقی‌مانده تماماً باید به پروژه مهر اختصاص داده شود.

حاجی میرزایی افزود: بازگشایی مدارس را به یک رویداد ملی تبدیل کنیم لذا شوراهای آموزش‌وپرورش برگزار و از ظرفیت آن برای مهر شکوهمند استفاده شود.

‌وی در ادامه اضافه کرد: آموزش‌وپرورش باید نماد نظم باشد تا هرکسی وارد مدارس و ادارات آموزش‌وپرورش می‌شود بداند وارد یک محیط فرهنگی شده است.

 وزیرآموزش‌وپرورش تصریح کرد: در ادامه فعالیت‌های پروژه مهر، ایمنی و بهداشت فضاهای آموزشی بسیار اهمیت دارد و باید تدابیر خاصی برای آن در نظر گرفته شود.

وی در ادامه به برخی از ابعاد مهم پروژه مهر در مدارس مانند سرویس دانش‌آموزی، ورزش صبحگاهی و شادی و نشاط در مدارس، تعامل با مسئولین محلی، تقویت پیوند دانش آموزان با خانواده، مشارکت عوامل مؤثر درآموزش‌وپرورش، ایمنی وسایل گرمایشی و ...اشاره کرد.

حاجی میرزایی اظهار کرد: طرح بوم بسیار مهم است و باید این تجربه را با موفقیت پشت سر بگذرانیم و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی باید به‌طور مداوم این برنامه را رصد کند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت به اطلاع مردم رسانده شود، گفت: باید استقلال و اقتدار آموزش‌وپرورش حفظ شود و به‌عنوان وزیرآموزش‌وپرورش در این مسیر همراه و حمایت‌کننده شما خواهم بود.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: اقامه نماز، فرهنگ قرآنی، هویت ملی، آموزش مهارت‌های زندگی، اجتماعی و ارتباطی بسیار اهمیت دارد و باید در مدارس مورد توجه قرار بگیرد. البته باید در این مسائل از اقدامات اجباری دوری کرد و بانشاط به دانش آموزان آموزش داده شود.

حاجی میرزایی خاطرنشان‌کرد: در تلاش هستیم تا در هفته‌های آینده شورای عالی آموزش ‌و پرورش با ریاست رئیس‌جمهور برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما