شناسهٔ خبر: 35353735 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بازیگری که تا ۲ سال پیش ۱۰۰ میلیون می‌گرفت، الان یک میلیارد می‌خواهد

جوان نوشت: محمد نیک‌بین می‌گوید، در حال حاضر اصلی‌ترین مانع پیش روی تهیه‌کنندگان مستقل هزینه‌هایی است که تولید مستقل با آن روبه‌رو است که متأسفانه با گذشته بسیار متفاوت است.

صاحب‌خبر -
نیک‌بین در این باره گفت: افزایش هزینه‌های سالانه اگر به صورت معقول باشد مشکلی نیست ولی اینکه هزینه‌های تولید در مدت‌زمانی کوتاه به سرعت چند برابر شود واقعاً عجیب است و در نتیجه تولید فیلم برای بخش خصوصی بسیار مشکل‌آفرین شده است.

تهیه‌کننده «آتش بس» و «واکنش پنجم» خاطرنشان ساخت: خود من با سابقه سه دهه‌ای تولید فیلم‌های مختلف دیگر نمی‌توانم به این راحتی‌ها مانند گذشته فیلم تهیه کنم زیرا هزینه‌های تولید بسیار بالا رفته و با آمدن یکسری پول‌های مشکوک در سینما و پرداخت‌های زیادی که برای دستمزدها انجام می‌گیرد دیگر نمی‌توانم با ارقام معقول بازیگر جذب کنم.

این تهیه‌کننده خاطرشان ساخت: اوضاع آن قدر به هم ریخته که بازیگری که تا دو سال قبل می‌توانستیم یک قرارداد همکاری ۱۰۰ میلیونی با او ببندیم، اکنون باید بالای یک میلیارد بگیرد تا قرارداد ببندد. یک فیلم لااقل باید ۳ میلیارد بفروشد که فقط دستمزد همین یک بازیگر را پوشش دهد! آخر با این اوضاع خراب فروش فیلم‌ها چگونه امکان دارد فیلم‌هایی که ده‌ها میلیارد هزینه تولیدشان شده بتوانند سرمایه خود را برگردانند؟

تهیه‌کننده «سوپراستار» و «بمانی» با تأکید بر دشواری حفظ استقلال با ورود سرمایه‌های مشکوک تأکید کرد: در این شرایط کار کردن واقعاً برای بخش خصوصی مشکل شده به خصوص که صاحبان سرمایه‌های مشکوک بهترین موعد اکران را هم در اختیار می‌گیرند و سر بخش خصوصی در اکران هم کلاه می‌رود و حتی اگر به تولید برسیم به خاطر مشکلاتی که در اکران داریم نمی‌توانیم روی برگشت سرمایه هم حساب باز کنیم. وظیفه دولت آماده‌سازی بستر فعالیت برای همگان است. طوری نباشد که هر کس از هر صنف غیرمرتبط به راحتی وارد سینما شود و فقط به این دلیل که سرمایه کلان دارد بر صدر نشیند و قدر بیند. ورود افراد غیرحرفه‌ای با پول‌های مشکوک و بی‌حساب و کتاب می‌تواند در آینده نزدیک ضربات مهلکی بر پیکره سینما وارد کند.
۲۴۱۲۴۱

نظر شما