شناسهٔ خبر: 35353310 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سوپرایز توئیتری ترامپ: وفور نفت!/ فیک نیوز ها می گویند که من میخواهم بدون شرط با ایرانی ها ملاقات کنم!

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که در پی حمله تاسیسات نفتی عربستان مجوز برداشت از ذخایر اضطراری نفت کشورش را صادر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صبح روز شنبه حملات پهپادی یمنی ها به بزرگترین تاسیات نفتی خاورمیانه و جهان بازتاب گسترده ای در سطح بین المللی داشت و خواب را بر رهبران جهان آشفته کرد. پس از واکنش های بسیار از سوری کشورهای اروپایی ترامپ بار دیگر سراغ توئیتر رفت و در واکنشی دیرهنگام نوشت: «وفور نفت!»

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در رشته توئیتی درباره حمله به ارامکو صدور نفت از ذخایر نفتی امریکا را رسما اعلام کرد و در ادامه بار دیگر به ایران تاخت و نوشت اخبار مذاکره و دیدار با ایرانی ها از سوی فیک نیوز ها انجام می شود !

ترامپ درباره حمله به تاسیسات نفتی ارامکو نوشت:با توجه به حملات علیه عربستان که ممکن است بر قیمت نفت تاثیر بگذارد، دستور دادم تا در صورت لزوم از ذخایر استراتژیک نفت برداشت شود.
وی افزود که میزان برداشت لازم برای «عرضه مطلوب به بازار» بعدا تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیت دیگری اعلام کرد: ‌عرضه‌کننده نفت عربستان هدف قرار گرفت. دلایلی برای این باور وجود دارد که می‌دانیم کار کیست و  بسته به تأیید این باور، آماده نبرد هستیم. با این حال، منتظریم از عربستان بشنویم که از نظر آنها چه کسی باعث این حمله بوده و باید تحت چه شرایطی اقدام کنیم.

«ذخایر استراتژیک نفتی» با ظرفیت بالغ ۷۲۷ میلیون بشکه، بزرگ‌ترین انبار سوخت اضطراری جهان است که در لوئیزیانا و تگزاس واقع شده و در اختیار وزارت انرژی آمریکا قرار دارد. آخرین آمار ارائه شده از سوی «ذخایر استراتژیک نفتی» حاکی از ذخیره حدود ۶۴۴ میلیون بشکه در این انبار است. بر اساس معیارهای مصرف روزانه آمریکا در سال ۲۰۱۳، مقدار فعلی می‌تواند معادل ۳۵ روز مصرف یا ۶۷ روز واردات نفتی ایالات متحده پاسخگو باشد. با این حال، ظرفیت برداشت روزانه از «ذخایر استراتژیک نفتی» روزانه حداکثر ۴.۴ میلیون بشکه اعلام شده است.

ترامپ در آخرین توئیت خود در این باره نوشت: وفور نفت!

«ذخایر راهبردی نفت» آمریکا که در دهه ۱۹۷۰ و در پاسخ به تحریم نفتی اعراب علیه غرب و متحدانش ایجاد شد، بزرگ‌ترین انبار نفت خام دنیا به شمار می‌آید.
پیش از این چندین بار از این ذخایر برداشت شده بود، از جمله در جریان جنگ اول خلیج فارس در سال ۱۹۹۱، بعد از وقوع توفان کاترینا در آمریکا در سال ۲۰۰۵ و همچنین بعد از اختلال در عرضه نفت لیبی در سال ۲۰۱۱.

ترامپ اظهاراتش را درباره مذاکره پس گرفت!

همچنین رئیس جمهور آمریکا در ادامه توئیت های خود گفته‌های پیشین و تکراری خود را برای آمادگی مذاکره بدون پیش شرط با ایران را منکر شد.

وی در اینباره نوشت: «اخبار جعلی اعلام می‌کند که من مایلم با ایران «بدون هیچ شرطی» ملاقات کنم. این یک گزاره غلط است (مثل همیشه!)»

دراینباره ایرنا نوشت: ترامپ هشتم مردادماه سال گذشته در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ایتالیا در پاسخ به سوالی دربار ایران اظهار کرد: اگر ایرانی ها بخواهند او هم حاضر با ملاقات با آنهاست.

وی در پاسخ به سوالی درباره شرایطش برای دیدار با مقام های ایرانی چند بار تاکید کرد که هیچ شرطی برای چنین دیداری ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: "هیچ شرطی وجود ندارد. آنها اگر بخواهند ملاقات کنند، ما هم ملاقات می کنیم . این هم برای کشور خوب است، هم برای آنها، هم برای ما و هم برای جهان."

ترامپ که این روزها خود را بیش از پیش در معرض استیضاح و شکست های پی در پی داخلی و خارجی یافته است، نه تنها جان بولتون مشاور امنیت ملی خود را قربانی کرد تا شاید نجات یابد، اکنون حمله به رسانه ها را شدت بخشیده است تا جایی که اظهارات صریح خود را هم منکر شده است.

این در شرایطی است که نه تنها تمام رسانه های جهان این اظهارات ترامپ در نشست خبری با نخست وزیر ایتالیا را منعکس کردند، بلکه پس از آن نیز بارها این مساله از سوی وی و همچنین وزیر خارجه مورد اعتمادش تکرار شده است.

مایک پمپئو وزیر خارجه ترامپ ساعاتی پس از برکناری بولتون به همراه استیون منوچین در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال دیدار ترامپ و روحانی بدون پیش شرط وجود دارد، گفت: رئیس جمهوری ترامپ برای ملاقات بدون پیش شرط آماده است.

وی در هجدهم شهریورماه امسال هم در گفت وگو با شبکه خبری سی بی اس بار دیگر از آمادگی رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار بدون پیش شرط با رئیس جمهوری ایران خبر داد.

این اظهارات بار دیگر نشان داد که ترامپ حتی به گفته های خود هم پایبند نیست و نمی توان با او وارد گفت‌وگو و مذاکره شد.

310 310

نظر شما