شناسهٔ خبر: 35351357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی اعلام کرد؛

اجرا و میزبانی ۱۰۰ رویداد ورزشی با نام کنگره امام و شهدای مرکزی

اراک- مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: میزبانی و برگزاری یکصد رویداد ورزشی کشوری و بین المللی طی سال جاری با عنوان کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید مرکزی مدنظر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عابد حقدادی روز یکشنبه در اجلاسیه شهدای ورزشکار استان مرکزی و یادواره ۳۳۲ شهید ورزشکار استان مرکزی که با حضور مشاور وزیر ورزش و جوانان در اراک برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری و میزبانی بیش از یکصد رویداد ورزشی کشوری و بین المللی طی سال جاری در دستور کار مدیریت ورزش و جوانان استان مرکزی با نام امام راحل و شهدای ورزشکار قرار دارد که بزرگترین آن مسابقات کشتی جام یادگار امام و مسابقات بین المللی جام آفتاب شطرنج بود، که طی دو ماه گذشته، کشتی در اراک وشطرنج در خمین برگزارشد.

وی افزود: همچنین بیش از ۳۰ پروژه ورزشی با نام شهدای ورزشکار استان مرکزی افتتاح شده و برخی از آنان نیز طی سال جاری با همین نام به بهره برداری می رسد.

حقدادی بیان داشت: از آنجایی که یکی از اهداف کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی، محروم زدایی است در این راستا ۱۷۶ خانه ورزش روستایی تحت عنوان هدایای شهدای ورزشکار استان با همکاری دهیاری ها با هدف توسعه ورزش روستایی و محرومیت زدایی، به لوازم و وسایل مورد نیاز ورزشی تجهیز شده اند.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم توسعه با هدف توسعه ورزش در روستاها و کاهش آسیب‌های اجتماعی ۳۰۰ خانه ورزش روستایی در استان به وسایل مورد نیاز تجهیز شود.

به گزارش مهر، پیام وزیر ورزش به اجلاسیه شهدای ورزشکار استان مرکزی، از طریق ویدیو کنفرانس قرائت شد. همچنین تشییع نمادین پیکر شهید گمنام انجام شد.

بر اساس این گزارش، رونمایی از تمبر یادبود اجلاسیه شهدای ورزشکار و ۳۳۲ ورزشکار استان مرکزی، آیین رونمایی از کتاب  اپلیکیشن مدالهای سرخ از برنامه‌های جنبی این اجلاسیه بود. همچنین از دوتن از ورزشکاران استان مرکزی به نام های احمد ملکی و رضا عبدلی رشته کشتی که در مسابقات جهانی در مقابل ورزشکاران رژیم غاصب اسراییل حاضر به مسابقه نشدند تجلیل وتقدیر شد.

اجلاسیه شهدای ورزشکار استان مرکزی، در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد برگزار شد.

نظر شما