شناسهٔ خبر: 35349354 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

فغانی بدون جانشین نیست

علیرضا فغانی به استرالیا مهاجرت کرد اما در جامعه داوری او فردی بدون جانشین نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، علیرضا فغانی بامداد امروز با بدرقه تعدادی از پیشکسوتان داوری ایران را به مقصد استرالیا ترک کرد و با مهاجرت به این کشور قصد دارد تا به ادامه تحصیل بپردازد و در مسابقات لیگ این کشور به قضاوت بپردازد.

جدایی فغانی از مسابقات باشگاهی داخلی قطعاً به ضرر جامعه داوری کشورمان است چراکه فردی با قضاوت در رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی خداحافظی کرده که سابقه قضاوت در دیدارهای فینال المپیک 2016 برزیل، رده‌بندی جام جهانی 2018 روسیه، فینال جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا، نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها 2017 و فینال جام باشگاه‌های جهان 2016 را در کارنامه دارد.

پس از آنکه محمد فنایی، مسعود مرادی و حسن کامرانی‌فر سابقه قضاوت در دیدارهای اروپایی و جهانی را داشتند، فغانی در میادین مهم جهانی به قضاوت پرداخت و به موفقیت‌هایی رسید که پیش از او توسط داور دیگری ثبت نشده بود اما نامهربانی‌ها با این داور باعث شد تا از قضاوت در ایران صرف‌نظر کند و با بهانه ادامه تحصیل خودش و فرزندش به استرالیا برود تا داوری که پس از بازنشستگی می‌توانست تجربیات گران‌بهای خود را در اختیار داوران جوان قرار دهد در کشوری دیگر به قضاوت بپردازد.

قضاوت فغانی در داخل کشور با اعتراضات زیادی از سوی تیم‌های مطرح مواجه شده بود. تیم‌های تراکتور، سپاهان، پرسپولیس و استقلال نسبت به عملکرد فغانی معترض بودند و با اشاره به قضاوت‌های او در دیدارهای معتبر بین‌المللی، معتقد بودند او دچار غرور شده و افت کرده است.

حالا که فغانی از داوری ایران خداحافظی کرده و تنها در رقابت‌های بین‌المللی با نام ایران به قضاوت خواهد پرداخت، کمیته داوران فدراسیون فوتبال باید تلاش بیشتری کند تا بتواند داورانی را آماده قضاوت در میادین بین‌المللی و داخلی کند که بتوانند با عملکرد خوبشان باعث اعتبار نام ایران شوند.

انتهای پیام/4051/4048/

نظر شما