شناسهٔ خبر: 35349308 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

حقایقی درباره معروف‌ترین سرقت‌های اطلاعاتی جهان

خبرگزاری ایسنا

حملات سایبری و سرقت‌های اطلاعاتی بزرگی در سراسر جهان رخ داده که منجر به ایجاد صدمات و خسارات جبران‌ناپذیری در زیرساخت شرکت‌های مختلف شده است.

صاحب‌خبر -
در سال‌های اخیر سرقت‌های اطلاعاتی که توسط هکر‌ها و مجرمان سایبری صورت می‌گیرد، شدت گرفته است و با وجود پیشرفته شدن علم و تکنولوژی‌های مختلف به منظور شناسایی زودهنگام نفوذ هکر‌ها به سرور‌ها و سیستم‌های کاربران و شرکت‌های بزرگ برای دسترسی به اطلاعات محرمانه آنها، همچنان اخبار و گزارش‌های متعددی در این خصوص از گوشه و کنار جهان به گوش می‌رسد.

حقایقی درباره معروف‌ترین سرقت‌های اطلاعاتی جهان

در این گزارش که در وب سایت digitalinformationworld آمده است، به مرور حقایقی خواهیم پرداخت که درباره بزرگترین و معروف‌ترین سرقت‌های اطلاعاتی در جهان بوده و به احتمال زیاد خیل عظیمی از کاربران در فضای مجازی از آن‌ها بی‌خبرند:

۱. از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۷۱۷ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۲۸۶ سرقت اطلاعاتی در سراسر جهان به ثبت رسیده است.

۲. در ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی یک هکر روسی تحت عنوان peace به بالغ بر ۱۱۷ میلیون آدرس پست الکترونیک و گذرواژه کاربران در شبکه اجتماعی لینکدین دسترسی پیدا کرد.

۳. در سال ۲۰۱۶ میلادی، موسسات تحقیقاتی و آماری فعال در حوزه امنیت سایبری اعلام کردند که ۴۵.۹ درصد از سرقت‌های اطلاعاتی که در ایالات متحده آمریکا رخ داده است، بخش تجارت و شرکت‌های فعال در این حوزه در این کشور را هدف گرفته است.

۴. در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۲۹.۲ درصد از سرقت‌های اطلاعاتی در ایالات متحده آمریکا در بخش سلامت، بهداشت و درمان رخ داده است.

۵. ۱۰.۹ درصد از حملات سایبری آمریکا در سال گذشته میلادی نیز به بخش بانکداری و اقتصاد مالی اختصاص یافته است. این در حالیست که تنها هشت درصد از سرقت‌های اطلاعاتی در بخش دولتی و نظامی روی داده است.

۶. در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی بالغ بر سه میلیارد و ۳۵۳ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۷۰۸ سرقت اطلاعاتی به ثبت رسید.

۷. در سال ۲۰۱۸ میلادی، اطلاعات بالغ بر ۵۰ میلیون کاربر فعال در شبکه اجتماعی فیس‌بوک تحت تاثیر همکاری با موسسه تحقیقاتی و مشاوره‌ای کمبریج آنالتیکا و حمله سایبری متعاقب آن به سرقت رفت.

۸. در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۸۶ درصد از سرقت‌های اطلاعات و حملات سایبری در منطقه آمریکای شمالی صورت گرفته است.

۹. این در حالیست که در اروپا و شرق آسیا و اقیانوسیه، این رقم شش درصد گزارش و اعلام شده است.

۱۰. یک درصد از حملات سایبری و سرقت‌های اطلاعاتی نیز در خاورمیانه و آفریقا صورت گرفته است.

۱۱. در جهان هزینه و خسارات هر سرقت اطلاعاتی به صورت متوسط ۶.۴ درصد گزارش و اعلام شده است.

۱۲. علت رخ دادن ۴۲ درصد از سرقت‌های اطلاعاتی در جهان، نفوذ هکر‌ها و مجرمان سایبری است. این در حالیست که ۲۹ درصد از سرقت‌های اطلاعاتی به خاطر ضعف امنیتی و قطعی سیستم و سرور‌های شرکت‌های مختلف رخ می‌دهد.

نظر شما