شناسهٔ خبر: 35349297 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

انهدام 42 باند بزرگ مواد مخدر در استان فارس

فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: در پنج ماهه نخست امسال تعداد ۴۲ باند بزرگ مواد مخدر در فارس منهدم شد.

صاحب‌خبر -



به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرتیپ رهام بخش حبیبی در نشست خبری، اظهار داشت: در یک عملیات ضربتی از یک خودرو در محور نیریز مقدار قابل توجهی مواد مخدر در یک درگیری مسلحانه کشف و ضبط شد.
وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۴۲ باند بزرگ مواد مخدر منهدم و در این راستا ۵۰۵ دستگاه خودرو و ۴۳ دستگاه موتورسیکلت توقیف، ۸۳۴۰ قاچاقچی، توزیع‌کننده مواد مخدر و خرده‌فروش  دستگیر شدند.
حبیبی با ‌اشاره به کشفیات مواد مخدر در این مدت، ادامه داد: ۲۵ تن مواد مخدر تا کنون کشف که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد افزایش داشته است.
فرمانده نیروی انتظامی فارس در ارتباط با قاچاق کالا، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون قریب به یک‌هزار خودرو توقیف، ۲ هزار نفر دستگیر و ۷۵ پرونده بالای ۵۰۰ میلیون تومان تشکیل شده است.
حبیبی ارزش کالا‌های کشف شده قاچاق را ۱۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این کالاها نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد رشد داشته است.
وی همچنین ‌اشاره‌ای به سرقت کرد و گفت: متاسفانه شاهد ۳۰ درصدی سرقت در سطح استان بوده ایم که از ابتدای سال تا کنون در این رابطه ۳۰ باند سرقت منهدم و ۸۷ نفر دستگیر که سارقان به ۷۱۰ سرقت اعتراف
کردند.
فرمانده انتظامی استان فارس نیز از دستگیری شش باند سارقان به عنف خبر داد و گفت: در این راستا ۷۶ خودرو توقیف شد.
وی گفت: در شهر شیراز تا کنون ۳۰ باند سارق دستگیر و متلاشی شدند که ۷۱۰ فقره سرقت داشتند.
حبیبی از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شرق استان بویژه شهرستان شیراز خبر داد و گفت: در این طرح ۱۶ سارق دستگیر و سارقان به ۱۱۱ سرقت اعتراف و از این افراد ۱۱۰ قبضه اسلحه گرم کشف و ۱۱ خودرو از این افراد کشف و ضبط و تحویل مراجع قضایی شدند.

نظر شما