شناسهٔ خبر: 35349290 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وزیر کشور:

در موضوع بی‌حجابی با موارد سازمان‌یافته مواجهیم

وزیر کشور گفت: در خصوص حجاب و عفاف با موارد سازمان‌یافته، عناد و موضوع کشف حجاب مواجهیم که دستگاه‌های متولی براساس قانون باید با این افراد برخورد کنند.

صاحب‌خبر -




 به گزارش میزان، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه یکصد و بیست و سومین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دومین جلسه در شورای اجتماعی کشور ظرف یک ماه گذشته بود که به مسئله حجاب و عفاف اختصاص پیدا کرد.
رحمانی فضلی افزود: باتوجه به مطالعات، اقدامات و تجربیاتی که شورای اجتماعی کشور و دستگاه‌های عضو آن در حوزه عملیاتی و اجرایی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حجاب و عفاف داشتند، از یکسال و نیم قبل، مدعی بودیم که نقص‌هایی در آن مصوبه موجود است که ضمانت اجرایی لازم را ندارد، پشتیبانی لازم صورت نمی‌گیرد و به صورت مستمر انجام نمی‌شود.
وی تاکید کرد: در جلسه‌ای که خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم ایشان تاکید فرمودند مصوبه حجاب و عفاف بازنگری شود لذا هفته قبل شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را بازنگری کرد.
وزیر کشور ادامه داد: در پی این جلسه، ستادی متشکل از بیش از ٣٠ دستگاه با این رویکرد که حجاب و عفاف را به عنوان بخشی از سبک زندگی و یک موضوع فرهنگی، اعتقادی و قانونی باید مستمر با مشارکت مردم و ارائه برنامه از طرف دستگاه‌های مختلف با رویکرد پیشگیرانه و ایجابی پیگیری کنیم، تشکیل شد.
رحمانی فضلی گفت: در خصوص حجاب و عفاف با موارد سازمان یافته، عناد و موضوع کشف حجاب مواجهیم که دستگاه‌های متولی باید بر اساس قانون با این افراد برخورد کنند.
وی یادآور شد: براساس آمار‌های موجود تنها 6 تا 7 درصد بانوان جامعه با بدحجابی مواجهند وتمامی دستگاه‌ها معتقدند زیر ١٠درصد بدحجاب داریم و بیش از ٩٠ درصد نیز حجاب مناسب دارند، البته در این خصوص یک درصد هم زیاد است.
وزیر کشور افزود: وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی متولی موضوع حجاب و عفاف هستند و امیدواریم با کار فرهنگی، جدیت و همکاری که مردم دارند، بتوانیم این دغدغه عمومی را سازماندهی کنیم.

نظر شما