شناسهٔ خبر: 35342223 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فرمانده سپاه روح‌الله استان:

شهرک‌سینمایی دفاع‌مقدس استان مرکزی بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی نخستین شهرک‌سینمایی دفاع‌مقدس این استان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از اراک ، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محسن کریمی ، افزود: عملیات ساخت شهرک‌سینمایی دفاع‌مقدس استان مرکزی از ۲ سال پیش در زمینی به مساحت ۴۷ هکتار آغاز شده و در آستانه برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع‌مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید این استان روند تکمیل آن شتاب گرفته است.

وی ادامه داد: عملیات ساخت شهرک‌سینمایی دفاع‌مقدس استان مرکزی در هشت مرحله برنامه ‌ریزی شده که بخش عمده آن آماده بهره‌برداری است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: بیش از ۱۵۰ مهندس، تکنسین و کارگر و ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به‌صورت شبانه‌روزی در ساخت این مجموعه فعالیت دارندو تاکنون  ۲ هزار کامیون خاک‌ریزی و خاک‌برداری در این شهرک انجام شده است.

سردار کریمی بیان کرد: زمینه نمایش سیر تحولات تاریخ استان مرکزی از زمان قاجار، شهادت امیرکبیر، شکل‌گیری انقلاب‌اسلامی در اراک، بازخوانی عملیات خیبر، بازخوانی وقایع عاشورا، امکانات بازسازی عملیات‌های مهم دفاع‌مقدس و بازخوانی مجاهدت‌های شهدای مدافع‌حرم در شهرک‌سینمایی دفاع‌مقدس استان مرکزی  فراهم است.

وی گفت: نمایشگاهی در شهرک‌سینمایی  از ۳۱ شهریورماه تا ۱۱ مهرماه جاری همزمان با هفته‌دفاع‌مقدس و در روز برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع‌مقدس و۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی در پادگان تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح‌الله استان مرکزی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در خصوص اجلاسیه مهندسی‌رزم گروه مهندسی ۴۲ قدر نیز گفت: این اجلاسیه چهارم مهرماه امسال در فرهنگسرای شهر اراک برگزار می‌شود.

سردار کریمی اضافه کرد: با توجه به نقش موثر گروه مهندسی ۴۲ قدر، کتاب پیشینه‌رزم و عبور از اروند با موضوع فعالیت این گروه در جنگ تحمیلی به رشته تحریر درآمده که در این اجلاسیه رونمایی می‌شود.

 

نظر شما