شناسهٔ خبر: 35342112 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برای نخستین بار در صنعت آب کشور

افزایش حجم انتقال آب سد ماملو به صنایع پایین‌دست

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران:اجرای خط انتقال آب از سد ماملو به صنایع پایین‌دست سرعت می‌گیرد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،  سیدحسن رضوی؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در حاشیه بازدید از طرح خط انتقال آب از سد ماملو به نیروگاه شهدای پاکدشت و صنایع پایین‌دست، که با هدف تسریع در روند اجرایی این طرح و پروژه احداث خط انتقال پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران به دشت‌های ورامین، پاکدشت و شهر ری انجام شد، افزود:برای نخستین بار در صنعت آب کشور با استفاده از سامانه‌ای موسوم به BIM اجرای خط انتقال آب از سد ماملو به صنایع پایین‌دست سرعت می‌گیردکه این پروژه از منظر تامین صنایع آب پایین‌دست از اهمیت خاصی برخوردار است و شرکت آب منطقه‌ای تهران متعهد شده که با همکاری همه ذینفعان این طرح را به پایان برساند.
وی با بیان اینکه در تابستان سال جاری در بخش کشاورزی و شرب کمترین مشکل را در تامین آب داشتیم، گفت: با این وجود در تامین آب بخش صنعت در استان تهران مشکلاتی وجود داشت که با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح مشکلات برطرف می‌شود.
رضوی تصریح کرد: شرط اجرای این طرح تامین منابع مالی آن از سوی همه ذی‌نفعان بوده که خوشبختانه تاکنون شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران و نیروگاه شهدای پاکدشت سهم خود را پرداخت کرده‌اند و امیدواریم در ادامه نیز خدشه‌ای برای تامین منابع مالی به‌وجود نیاید.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم که این پروژه در سال جاری به بهره‌برداری برسد.
کمال الدین کاظمی ؛ مجری طرح خط انتقال آب از سد ماملو به نیروگاه شهدای پاکدشت و صنایع پایین‌دست نیز گفت: این طرح در مجموع ۲۲ کیلومتر طول دارد که ۱۱ کیلومتر آن با استفاده از لوله‌ای با قطر ۵۰۰ میلی‌متر و مابقی نیز با لوله‌ای به قطر ۶۰۰ میلی‌متر اجرا می‌شود.
 کاظمی با بیان اینکه برای نخستین بار در صنعت آب کشور از سیستم BIM (Building information modeling) استفاده شده تا بروکراسی‌ها کاهش یابد، افزود: این سامانه روابط بین کارفرما، مشاور و پیمانکار را تسهیل کرده و روند اجرای پروژه را سرعت می‌بخشد.

نظر شما