شناسهٔ خبر: 35342106 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ناصر باکیده:

آمار متقاضی‌های حضور در جشنواره‌ی فیلم رشد

71619

با اعلام دبیرخانه چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، در پایان مهلت ارسال آثار متقاضی، ۲۶۴۹ فیلم از ایران و ۸۹ کشور برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم رشد، ناصر باکیده مشاور دبیر و مدیر اجرایی جشنواره در این زمینه اعلام کرد: تا پایان مهلت مقرر ۱۱۱۲ فیلم ایرانی و ۱۵۳۹ فیلم از ۸۹ کشور به دفتر جشنواره ارائه شده‌اند و بازبینی فیلم‌ها توسط هیئت‌های انتخاب آغاز شده است. 

او در خصوص جزئیات آماری استقبال کشورها از حضور در این رویداد افزود: امسال فیلمسازان هندوستان بیشترین تعداد درخواست حضور در جشنواره رشد را ارائه کرده‌اند که شامل بیش از ۱۴۰ عنوان می‌شود؛ پس از آن آلمان با ۱۱۸ و ترکیه، برزیل و آمریکا هرکدام با بیش از ۶۰ فیلم، جایگاه دوم تا پنجم را دارند.

باکیده با اشاره به تنوع قاره‌ای فیلم‌های متقاضی گفت: رده‌های ششم تا دهم جدول متعلق به کشورهای مکزیک، ایتالیا، لهستان، انگلستان و اسپانیا است که هریک به تفاوت از بیش از ۶۰ فیلم تا ۳۰ فیلم ارائه کرده‌اند. 

به گفته باکیده، رشد کمی فیلم‌های جشنواره نسبت به دوره قبل ۲۰ درصد و دو دوره قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر اجرایی جشنواره رشد همچنین خاطرنشان کرد: حجم توجه و استقبال کشورهای صاحب‌نام در آموزش و تولید فیلم، بیانگر اذعان دنیا به اقتدار علمی جمهوری اسلامی ایران  و جایگاه جشنواره بین‌المللی فیلم رشد به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم تبادلات علمی و فرهنگی در جهان است.

چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی و تربیتی رشد به دبیری وحید گلستان از ۲۴ آبان ماه به مدت ۸ روز توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

نظر شما