شناسهٔ خبر: 35341616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل امور عشایری کرمانشاه مطرح کرد

اجرای ۲۰ پروژه عمرانی برای عشایر کرمانشاهی

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه از اجرای ۲۰ پروژه عمرانی برای عشایر کرمانشاهی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهزاد محمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: به منظور حمایت از دانش آموزان عشایری اقلام فرهنگی و آموزشی نظیر لوازم التحریر و بسته های فرهنگی با هماهنگی اوقاف و امور خیریه میان خانوارهای عشایری توزیع می شود.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه با اشاره به دیگر برنامه های در دستور کار، از استمرار پروژه آبرسانی سیار به عشایر مناطق ییلاقی استان با استفاده از ۲۶ دستگاه کامیون تانکر دارآبرسان خبر داد و گفت: به طور میانگین روزانه یک هزار مترمکعب آب آشامیدنی سالم میان خانوارهای عشایری توزیع می شود.

این مسئول با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه تامین آب شرب عشایر شهرستان کرمانشاه در دست اقدام است، بیان داشت: همچنین پروژه سوخت رسانی در قالب توزیع سیلندر و گاز مایع به عشایر مستقر در مناطق ییلاقی استان درب سیاه چادر عشایر در دستور کار قرار دارد.

محمدی از پرداخت شش هزار و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات جبران خسارت خشکسالی به عشایر خبر داد و گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز ۲۰ هزار و ۸۲۰ میلیون ریال تسهیلات پرواربندی دام به عشایر پرداخت شده است.

وی درباره انعقاد تفاهم نامه عنوان کرد: تفاهم نامه همکاری با اداره کل فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و سوادآموزی با هدف ارائه خدمات مناسب به عشایر منعقد شده است.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه تکمیل  پروژه های عمرانی را از دیگر برنامه های در دست انجام دانست و گفت: ۲۰ پروژه عمرانی در دست اقدام قرار دارد که از این تعداد هفت پروژه عملیاتی شده اند.

این مسئول عنوان کرد: هماهنگی های لازم با نهادهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی و نیز دستگاه های مرتبط برای انجام کوچ عشایر انجام خواهد شد تا عشایری که از مناطق سردسیر به سمت ایلام و خوزستان می روند دچار مشکل نشوند.

محمدی خاطرنشان کرد: همچنین مشکلات حین کوچ شامل لزوم مراقبت هنگام عبور از محورهای مواصلاتی، آتش سوزی، ابتلا به بیماری ها و ... به عشایر اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام/

نظر شما