شناسهٔ خبر: 35341574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر فراهم می‌شود

بوشهر- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد استان بوشهرگفت: درسالجاری از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۹۸۰ میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان این نهاد حمایتی در استان تخصیص یافته که از این محل پنج هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

احمد لطفی روز یکشنبه در نشست با مسئولان استان بوشهرگفت: باتوجه به اینکه یکی از مهمترین ماموریت‌های کمیته امداد توانمندسازی خانواده هاست، به دنبال این هستیم از همه ظرفیت‌های کاریابی و اشتغال در سطح استان استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در همین راستا بسته‌های ویژه تشویقی به کارفرمایان برای اشتغال مددجویان زیر پوشش کمیته امداد ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآورشد: کاریابی و تعامل با کارفرمایان از محورهای اساسی فعالیت این نهاد  برای توانمندسازی خانواده هاست در این راستا با شناسایی و احصای زمینه‌های اشتغال مددجویان در بنگاه‌های خصوصی و دولتی، زمینه اشتغال آنها را با دادن بسته‌های تشویقی به این مراکز ایجاد میکنیم.

وی ادامه داد: بسته‌های تشویقی شامل پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و حق‌الزحمه کاریابی است که امسال هر بنگاه تولیدی و کسب و کار می‌تواند تا پنج نفر از مددجویان را بکار گیرد و به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت دریافت کند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر اظهارداشت: کمیته امداد در این بسته تشویقی حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که نزد کارفرمایان مشغول به کار شوند را طی دو سال پرداخت می‌کند که این میزان در سال اول و دوم معادل ۱۰۰ درصد سهم بیمه کارفرماست.

لطفی عنوان کرد: هر کدام از کارفرمایان که علاقمند به استفاده از نیروی کار در این نهاد هستند می‌توانند با مراجعه به ۱۹ دفتر کمیته امداد در سطح استان بوشهر، از این بسته تشویقی کاریابی بهره‌مند شوند هر چند در مناطق محروم هر دو بسته تشویقی به شکل هم‌زمان قابل پرداخت است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآورشد: تلاش می‌شود امسال ۱۳۰۰ نفر از مددجویان این نهاد در استان  از طریق کاریابی در مراکز خصوصی و بنگاه‌های کسب و کار شاغل شوند که از اول سال تاکنون ۲۵۰ نفر در این مراکز صاحب شغل شده اند.

وی ادامه داد: در حوزه کاریابی ظرفیت استان بوشهر بسیار بالاست و انتظار می‌رود تا پایان امسال و با همکاری بنگاه‌های خصوصی نه تنها ۱۳۰۰ نفر بلکه بیش از این افراد شاغل شوند.

لطفی افزود: بوشهر ظرفیت بسیار بالایی در حوزه اشتغال دارد که نمود آن در بخش‌های کشاورزی، شیلات و صنعت به خوبی دیده می‌شود این شرایط  وضعیتی در استان ایجاد کرده که برای پاسخ به نیازهای اشتغال می‌توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در برخی از استان‌ها به دلیل نبود زمینه های  اشتغال به دنبال سرمایه‌گذاری‌های بزرگ برای اشتغال هستند که طبیعی است زمان بر بوده و نمی‌تواند مشکل اشتغال را در کوتاه مدت حل کند.

وی یادآور شد: البته این بدان معنا نیست که استان بوشهر نیاز به ایجاد اشتغال‌های جدید ندارد بلکه در کنار برنامه بلندمدت برای ایجاد شغل، می‌توان از ظرفیت‌های کنونی نیز برای برطرف کردن مشکل اشتغال استفاده بهینه کرد.

۶۰۴۷/۶۰۴۵

نظر شما