شناسهٔ خبر: 35338648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کسب 222 رتبه زیر هزار توسط داوطلبان بوشهری‌ در کنکور سراسری

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر از کسب 222رتبه زیر هزار توسط داوطلبان کنکور سراسری در استان بوشهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین درتاج صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه روند صعودی آموزش و پرورش استان در کسب رتبه‌های زیر هزار در کنکور سراسری ادامه دارد، اظهار داشت: استان بوشهر در سال‌های 96 و 97 به ترتیب  موفق به کسب ۱۸۱ و ۲۱۱ رتبه زیر هزار شده بود که امسال  شاهد افزایش تعداد رتبه‌های زیر هزار به ۲۲۲ رتبه هستیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر  با بیان اینکه بیشتری رتبه زیر هزار مربوط به رشته ریاضی است،افزود: دانش‌آموزان استان در گروه آزمایشی ریاضی، زبان، تجربی، هنر و انسانی به ترتیب ۶۰ ، ۵۵ ، ۴۶ ، ۴۵  و ۱۶ رتبه زیر هزار بدست آوردند.

درتاج  با اعلام اینکه از ۲۲۲ رتبه زیر هزار استان، ۱۲۷ پسر و ۹۵ دختر موفق به کسب این رتبه‌ها در استان شده‌اند، عنوان کرد:  با توجه به عدم‌دسترسی این اداره کل به آمار کامل و دقیق و عدم انتشار آمار رسمی از سوی سازمان سنجش احتمال اینکه این تعداد افزایش یابد بسیار زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون دانش‌آموزان شهرستان بوشهر با ۷۷ رتبه زیر هزار و شهرستان دشتستان با ۵۲ رتبه زیر هزار بهترین عملکرد را در کسب رتبه‌های زیر هزار کنکور سراسری در سطح استان داشته‌اند.

درتاج بیان کرد: شهرستان‌های دشتی، جم، دیر، کنگان، گناوه، تنگستان و کاکی به ترتیب ۲۸، ۱۷ ، ۱۵ ، ۱۲و ۱۲ رتبه زیر هزار کسب کردند و تنگستان با چهار رتبه زیرهزار و کاکی، شبانکاره، آبپخش،سعدآباد و دلوار نیز هر کدام یک رتبه زیر هزار در کنکور امسال داشته‌اند.

وی افزود: بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری در گروه آزمایشی ریاضی، فاطمه زارعی رتبه یک در سهمیه از بوشهر، محمد مددی با رتبه ۹ از دشتستان و یاسمن شیرکانی با رتبه ۱۱ از بوشهر بوده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در گروه آزمایشی تجربی بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری، اصغر قائدی با رتبه ۹ از دشتی، هومان حاجیونی با رتبه ۴۰ از بوشهر و محدثه اسماعیل‌پور با رتبه ۴۷ از دشتستان بوده است.

درتاج اضافه کرد: در گروه آزمایشی علوم انسانی بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری، فاطمه گزدرازی با رتبه ۸۳ از بوشهر، فاطمه زنده بودی با رتبه ۱۰۰ از بوشهر و رضا اسدی با رتبه ۳۰۱ از دشتی بوده است.

وی تصریح کرد: بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری در گروه آزمایشی زبان، اصغر قائدی با رتبه یک از دشتی، سمیرا حاجی‌زاده با رتبه ۱۳ از بوشهر و عادل حیدری با رتبه ۲۸ از بوشهر بوده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: در گروه آزمایشی هنر بهترین نتیجه دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری سال جاری، اصغر قائدی با رتبه دو از دشتی، محدثه اسماعیل‌پور با رتبه ۱۵ از دشتستان و آناهیتا باغبانی با رتبه ۱۷ از دشتی بوده است.

درتاج خاطرنشان کرد: علی‌رغم وقفه در تأمین اعتبارات طرح تقویت بنیه علمی و محدود شدن اجرای آن فقط به نقاط روستایی، آمار زیر هزار استان در کنکور سراسری با این افزایش روبه‌رو بوده است.

 انتهای پیام/

نظر شما