شناسهٔ خبر: 35332836 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رئیس سازمان حج و زیارت:

٢٠ کارگروه، آسیب‌شناسی حج امسال را انجام می‌دهند/ پیگیری برای برقراری مجدد عمره به صورت مشروط

رئیس سازمان حج و زیارت از پیگیری این سازمان برای برقراری مجدد عمره به صورت مشروط خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از سازمان حج و زیارت، علیرضا رشیدیان در دیدار با کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری که با حضور نماینده ولی فقیه در این سازمان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس ، منا و مسجدالحرام و نیز شهدای حادثه اخیر عصر روز عاشورا در کربلا، خدمت به زائران و تلاش برای خدمت‌رسانی شایسته به آنان را ارزشمند خواند و از همه کارکنان، کارگزاران، دستگاه‌های همکار و تمامی افرادی که برای خدمت‌رسانی به ضیوف‌الرحمان در موسم حج تمتع تلاش کردند، قدردانی کرد.

وی گفت: در آسیب‌شناسی حج امسال کارشناسان ذیربط در داخل و حتی خارج سازمان، نظرات کارشناسی خود را ارائه می‌دهند و در واقع از ظرفیت‌های کارشناسان با تجربه بیرون سازمان نیز برای بهبود کیفیت خدمات استفاده می‌کنیم.

رشیدیان با بیان اینکه همه خادمان در حد استطاعت تلاش کردند تا خدمات شایسته حجاج ایرانی ارائه شود، افزود: اگر اشکال یا مسئله‌ای هم وجود داشته خارج از اختیار بوده است که امسال با آسیب‌شناسی‌های دقیق در کمیته‌های مربوطه تلاش می‌شود در سال آینده همه آنها برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در موسم حج تمتع فرصتی برای خدمت‌رسانی و خادمی حجاج بیت الله الحرام فراهم شده بود، گفت: عده‌ای از کارکنان سازمان حج و زیارت و نیروهای نمایندگی ولی فقیه به صورت مستقیم و عده‌ای دیگر نیز در حوزه پشتیبانی عملیات، توفیق خدمت به ضیوف الرحمان را داشتند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تقدیر از خدمات دستگاه‌های همکار به‌ویژه شرکت هواپیمایی هما در نقل و انتقال حجاج کشورمان تصریح کرد: تلاش‌های شبانه‌روزی همه فعالان این عرصه اعم از پرسنل و نیروهای فرودگاهی و نیروی انتظامی حاضر در ١٩ ایستگاه پروازی، هیات پزشکی، هلال احمر و غیره قابل تقدیر است.

رشیدیان با بیان اینکه نباید به این سطح از خدمت‌رسانی بسنده کنیم، گفت: ارتقای خدمت امری ضروری است و باید با آسیب‌شناسی فعالیت‌های صورت گرفته برای افزایش کیفیت خدمات و در عین حال کاهش هزینه‌ها گام‌های مؤثرتری برداریم.

وی ابراز امیدواری کرد: با همراهی همه دست‌اندرکاران و دلسوزان با تجربه، آسیب‌شناسی حج تمتع و عتبات امسال به خوبی انجام شود تا شاهد خدمات مطلوب‌تر در آینده باشیم.

پیگیر برقراری مجدد عمره به صورت مشروط هستیم 

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به موضوع راه‌اندازی عمره اظهار کرد: موضوع راه‌اندازی عمره نیز در حال پیگیری است، اما تحقق این امر منوط به پذیرش و تحقق شروط ما از سوی کشور میزبان است و امیدواریم در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: امیدواریم شرایط لازم برای اعزام عاشقان اهل بیت(ع) به سوریه نیز در چارچوب تحقق و تأمین امنیت، عزمت و کرامت زائران ما فراهم شود تا بتوانیم در تمامی این حوزه‌ها و اعم از حج و عتبات خدمت رسانی شایسته‌ای را به زائران‌مان داشته باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد : با وجود اینکه در ایام ذی‌الحجه و موسم حج عمده تمرکز نیرو و امکانات ما بر روی خدمت به حجاح متمرکز شده بود، اما حوزه عتبات نیز تعطیل نشد و در همان زمان حضور پرشمار زائران در عتبات عالیات به‌ویژه در ایام عرفه را شاهد بودیم.

رشیدیان تصریح کرد: در حال حاضر نیز سفره دیگری از خدمت‌رسانی با عنوان اربعین حسینی گسترده شده و در این راستا از همه ظرفیت‌های سازمان و کارگزاران در موضوع سازماندهی، اعزام‌ها و هماهنگی‌های لازم در این خصوص بهره می‌گیریم و امید است خدمت شایسته‌ای به زائران اباعبدالله ارائه دهیم.

انتهای پیام/4072/4104/

نظر شما