شناسهٔ خبر: 35331974 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اجراي برنامه‌هاي بزرگداشت مقام امام سجاد(عليه‌السلام) در بيش از ۱۰۰۰ كانون هرمزگان

كمالي زركاني گفت: برنامه هاي بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد(عليه السلام) در بيش از هزار كانون فرهنگي هنري مساجد استان هرمزگان اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان: «رضا کمالی‌زرکانی» در جمع خبرنگاران اظهارکرد: به مناسبت سالروز شهادت سیدالساجدین (ع) و میزبانی هرمزگان از نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (علیه‌السلام)، برنامه‌های مرتبط با بزرگداشت مقام شامخ این امام همام در سطح کانون‌های مساجد استان هرمزگان اجرا می شود.

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، قرائت صلوات خاصه امام سجاد(علیه‌السلام)، گسترش طرح صحیفه‌خوانی در مساجد و اعزام مبلغین مرکز تخصصی صحیفه سجادیه به مساجد، مدارس و حوزه‌های علمیه جهت ترویج معارف امام سجاد(علیه‌السلام) را از شاخص‌ترین این برنامه‌ها ذکر کرد.

 

 

 

وی افزود: تشویق نوجوانان به حفظ ادعیه کوتاه و موضوعی، برگزاری همایش، نشست و بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد علیه السلام در کانونهای سراسر استان و تهیه صحیفه سجادیه برای بخش دیگری از این برنامه هاست.

 

 

 

وی، ترویج سیره اجتماعی امام سجاد(علیه السلام) در دستگیری از نیازمندان و محرومین، برگزاری نشست ادبی و شب شعر با موضوع صحیفه سجادیه و آموزه‌های امام سجاد(علیه‌السلام) و برگزاری مراسم خطبه خوانی و آشنا نمودن مردم با خطبه‌های امام سجاد(علیه‌السلام) را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

 

 

 

دبیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان اضافه کرد: بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی در ترویج آموزه‌های امام سجاد(علیه‌السلام)، جرای طرح تربیتی کوتاه مدت و بلند مدت با محوریت صحیفه سجادیه و اجرای طرح های ابتکاری و خلاقانه در مساجد از دیگر برنامه هاست.

 

 

 

وی عنوان کرد: برنامه‌های بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد (علیه‌السلام) از ۱۲ تا ۲۵محرم در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان اجرا می شود.

 

 

منبع: bachehayemasjed.ir

 

 

 

نظر شما